آرشیو شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۱
حوادث
۱۷

محاکمه دزدان داعشی نما

معصومه مرادپور

گروه حوادث: سارقان خشن که با شیوه داعشی ها به انبار هلال احمر در حوالی کهریزک حمله کرده و با تهدید سلاح، کالاها را غارت کرده بودند، پای میز محاکمه نشستند.به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، آذر سال 94، گزارش سرقت از یکی از انبارهای هلال احمر در حوالی کهریزک نرسیده به قم به پلیس گزارش شد. پس از حضور ماموران در محل، مشخص شد سارقان مسلح پس از ورود به انبار، در حالی که خود را از عناصر گروه تروریستی داعش معرفی کرده بودند، دست و پای افراد حاضر در انبار را بسته و محموله های انبار شده و تلفن همراه و پول های آنها را با خود برده بودند.

با آغاز تحقیقات تخصصی پلیس، کارآگاهان با ردیابی های تخصصی موفق به شناسایی مخفیگاه سارقان شده و 7 سارق و مالخر را درعملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

پرونده متهمان پس از تکمیل تحقیقات برای رسیدگی به شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کیخا و با حضور قاضی امین مقدم زهرا - مستشاردادگاه - فرستاده شد.یکی از شاکی ها به قضات گفت: «این افراد آن روز ناگهانی وارد انبار شدند و در حالی که خود را داعشی معرفی می کردند و اسلحه هایشان را به سمت ما گرفته بودند، دست و پای همگی را بستند و انبار را خالی کردند.»در پایان این جلسه که بخشی از آن به صورت غیرعلنی برگزار شد، قضات پرونده پس از شنیدن دفاعیات متهمان، برای تصمیم گیری وارد شور شدند.