آرشیو یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۸۹
ورزش
۱۸
یادداشت

درک صحیح از پروژه ملی

رضا پورعالی

این روزها عربستان بشدت در تلاش است مصوبه قانونی کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا را باطل کند تا بر خلاف آنچه اینفانتینو در جلسه کمیته اجرایی AFC گفت، سیاست و فوتبال در کنار هم قرار بگیرد.

عربستانی ها کاملا کنار هم قرار گرفته اند و می خواهند حرف ناحق خود را حق جلوه دهند و ایران را کشوری ناامن معرفی کنند؛ اما واکنش ما چیست؟ این روزها هیچ تفسیری از پروژه ملی وجود ندارد. همه به فدراسیون فوتبال می تازند و آن را ناکارآمد و ضعیف معرفی می کنند در حالی که آن کاری که فدراسیون باید انجام می داد، صورت داده و رای مثبت کمیته مسابقات را گرفته؛ اما اتفاقی که در پس پرده افتاده (لابی بزرگ غیر ورزشی) موجب شده رای بله AFC به «نه» برگردد.

آنها همه کنار یکدیگر هستند و از حرف ناحق خود دفاع می کنند؛ ولی ما کاملا رودرروی هم ایستاده ایم و اصلا باور نداریم این یک پروژه بزرگ ملی است که باید برای موفقیت در آن، همه کنار هم بایستیم.

سال آینده سال جام جهانی است و متاسفانه تیم ملی را هم به حال خود رها کرده ایم و هزینه های کمرشکن آن را نادیده می گیریم. این مهم است که رسانه های ما، مدیران رده بالای ورزش ما و ایرانیان در همه امور کنار هم قرار بگیریم و به جای چند صدا، یک صدای واحد داشته باشیم. هزار مشکل و اختلاف هم که داشته باشیم، باز در این ماه های تعیین کننده و حساس باید اختلافات را کنار بگذاریم و برای سربلندی فوتبال و کمک به میدان بیاییم، نه برای زخم زدن و کنایه و تضعیف.