آرشیو شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۷
فرهنگ و هنر
۲۲
آن سوی مرز

ون دیلن سرپرست گروه شیلر تشریح کرد

جایگاه موسیقی ایران در دنیا

ندا سیجانی

کریستوفر ون دیلن به همراه گروه موسیقی شیلر 5 شب در تهران روی صحنه رفت و توانست اجرای خوبی را هم تجربه کند. پس از این اجراها ون دیلن به همراه مدیر برنامه خود در نشستی مطبوعاتی حاضر شد و به سوالات اهل رسانه پاسخ داد. او در این نشست درباره چگونگی برگزاری کنسرت در ایران به خبرنگاران گفت: ما از برگزاری کنسرت در ایران خیلی ذوق زده هستیم و برایمان افتخار بسیار بزرگی است که موزیک تولید شده گروه ما در جای دیگری از دنیا همچون کشور ایران توانسته تا این حد با استقبال مخاطبان روبه رو شود. در این روزها آهنگ های ایرانی زیادی را گوش می دهم و مشغول فکر کردن هستم که چگونه می توان با هنرمندان ایرانی پروژه مشترکی را اجرا کرد اما به طور حتم بعد از چند هفته آینده تمرکز بیشتری روی این موضوع خواهم کرد که بتوانم از این طریق با هنرمندان ایرانی فعالیت هایی را داشته باشیم.

قطعات متناسب با حال و هوای ایران

ون دیلن در رابطه با قطعات اجرایی کنسرت گروه «شیلر» در ایران و تفاوت های آن با کنسرت های دیگر این مجموعه بیان کرد: اجرای موزیک برخی از قطعات متناسب با حال و هوای برنامه و نوع احساسات مخاطب انتخاب شده بنابراین ممکن است این فضا با برگزاری کنسرت در کشوری دیگر متفاوت باشد اماآنچه در برگزاری کنسرت ها برای من مهم است احساسات من در اجراست که امیدوارم توانسته باشد با مخاطبان ایرانی ارتباط برقرار کند. او درادامه افزود: گروه شیلر یک گروه دو طرفه است که یک طرف آن تم های آرام و عاشقانه و یک طرف آن تم های پرهیجان و انرژی است. خوشبختانه در ایران به دلیل تنوع مخاطبان ما هر شب برنامه متفاوتی را پیش روی مخاطبان قراردادیم که طبیعتا نسبت به اجرای گذشته دارای تفاوت های محسوسی است.

علاقه مندی به شنیدن موسیقی ایرانی

کریستوفر ون دیلن درمورد ارتباط موسیقی بی کلام با مخاطبان و جایگاه موسیقی ایران درعرصه بین الملل به «ایران» گفت: حقیقتا نمی توانم ارتباط موسیقی بی کلام با مخاطب را بدرستی بیان کنم و این اسرار موزیک وهنر است. اما در مورد جایگاه ایران درعرصه بین الملل باید بگویم موسیقی ایران دردنیا جایگاه بسیار بالایی دارد و برای بسیاری از شنونده ها و کسانی که به این موسیقی ها گوش می دهند یک احساس دور بودن و رمانتیک دارد و باید بگویم بسیار علاقه مند به شنیدن موسیقی ایرانی شده ام.