آرشیو چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۸۳
فرهنگ و هنر
۲۲
چهره

کیهان کلهر به تماشای کنسرت گروه لیان نشست

محسن شریفیان از مسئولان وزارت امور خارجه درخواست کرد برای آزادی صیادان و ماهیگیران ایرانی که برای امرار معاش تلاش می کنند ولی به اشتباه از سوی برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس بازداشت شده اند تلاش کند و حمایت های لازم را داشته باشد.

سرپرست گروه لیان در کنسرت دوشنبه شب 11 دی ماه که در تالار وحدت برگزار شد بیان داشت در سفری که به جنوب ایران داشتم بارها و بارها از من خواستند نسبت به این موضوع اطلاع رسانی کنم اما تنها تریبون من همین کنسرت است و امیدوارم مسئولان در این باره اقدامات دیپلماتیک را انجام دهند. این هنرمند در این برنامه به معرفی موسیقی بوشهر پرداخت و در جملاتی گفت: موسیقی بوشهر سرشار از زندگی و ریتم است و خوشحالیم در قلب ایران، می توانیم آوا و ضربان موسیقی جنوب را برای شما اجرا کنیم.

در این کنسرت گروه لیان برای نخستین بار پذیرای اجرای ویژه رقص آیینی از سوی گروهی شش نفره به سرپرستی علی اولیانژاد بود که به گفته شریفیان گروه لیان همیشه در اجرای این گونه برنامه ها خط شکن بوده و سعی داشته بهترین ها را برای مخاطبش درنظر بگیرد.او می گوید این حرکات ریشه در آیین و فرهنگ جنوب دارد و هر کدام از آنها تفسیری از زندگی اهالی و مردم جنوب است. از دیگر اتفاقات مهم این کنسرت حضور کیهان کلهر نوازنده مطرح کمانچه بود که شریفیان از او به عنوان یکی از مشاهیر موسیقی ایران در جهان یاد کرد.

شریفیان در معرفی محمد بحرانی عروسک گردان «جناب خان» که از میهمانان این کنسرت بود، گفت: همواره منتقد سیاست های صدا و سیما بوده و هستم ولی همیشه و در تمام مراحل زندگی خود سعی کرده ام خارج از نگاه شخصی و بر اساس واقعیات سخن بگویم. محمد بحرانی یکی از هنرمندان مهم تلویزیون است که نقش بزرگی در معرفی موسیقی بوشهر از طریق عروسک محبوب «جناب خان» در کل ایران داشته و خوشحال خواهیم شد محمد بحرانی و «جناب خان» هر چه زودتر به تلویزیون بازگردند.