آرشیو چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۰۹
صفحه آخر
۱۲

2 سال از شهادت مظلومانه آیت الله نمر رهبر شیعیان عربستان به دست جلادان سعودی گذشت

شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان در دومین روز از سال 2016 میلادی و پس از اینکه وحشیانه از سوی شخص

محمد بن سلمان شکنجه شد! به دست جلادان این رژیم قرون وسطایی به شهادت رسید.

دوم ژانویه (12دی ماه) روزی است که آل سعود در جنایتی هولناک شیخ نمر باقرالنمر رهبر شیعیان عربستان را به شهادت رساند. اکنون دو سال از این جنایت گذشته و آل سعود نه تنها با به شهادت رساندن شیخ نمر نتوانست جنبش های اعتراضی را به طور کامل سرکوب کند بلکه دچار ناآرامی های سیاسی و اقتصادی تازه ای هم شد. شیخ نمر باقرالنمر در سال 2012 و در پی اعتراض‎های گسترده‎ای که از سال 2011 در قطیف، منطقه شیعه نشین در شرق عربستان آغاز شده بود، بازداشت شد. وی در سال 2015 از سوی دادگاه فرمایشی آل سعود به اتهام واهی اقدام ضد امنیت ملی و محاربه، به «اعدام با شمشیر و به صلیب کشیده شدن در انظار عمومی» محکوم شد. در زمان بازداشت و حضور در زندان، چندین بار به ضرب گلوله مقامات سعودی زخمی و بدون معالجه به حال خود رها شد. سرانجام بنا به روایتی در دومین روز از سال 2016 محمد بن سلمان ابتدا دست و پای وی را شکست، سپس وی را به دست شمشیر جلادان سپرد!

خانواده شیخ نمر پس از شهادت وی اعلام کردند که محمد بن سلمان شخصا بر عملیات اعدام شیخ نمر نظارت داشته و همچنین وی به شکنجه شیخ نمر اقدام کرده و دست و پایش را پیش از اجرای حکم شکسته است. اعدام شیخ نمر به عنوان جنایتی هولناک و تروریسم دولتی با واکنش های منطقه ای و سازمان های مستقل بین المللی همراه شد. رژیم آل سعود برای توجیه جنایت خود، در کنار شیخ نمر چند جوان را نیز به اتهام شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز و همراه با افرادی اعدام کرد که آنان اتهامات تروریستی و همکاری با گروه های تروریستی را در پرونده خود داشتند!

دیروز در دومین سالگرد شهادت شیخ نمر، تظاهرات و درگیری ساکنان منطقه الدراز با نیروهای آل خلیفه ادامه داشت. این تظاهرات در سالگرد اعدام و شهادت شیخ نمر و سالگرد عملیات فرار تعدادی از زندانیان سیاسی بحرین از زندان جو به فرماندهی شهید رضا الغسره صورت گرفت که در پی آن نیروهای امنیتی آل خلیفه به بازداشت شماری از مردم پرداختند. منطقه الدراز محل سکونت آیت الله عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین از خرداد سال گذشته تحت محاصره شدید نیروهای امنیتی بحرین است.