آرشیو چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۰۹
شهرستان ها
۷

طرح تفصیلی شهر بندرعباس مربوط به 30 سال پیش است

بندرعباس- خبرنگار کیهان: رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با انتقاد از اینکه طرح تفصیلی شهر بندرعباس که به سال 67 بازمی گردد و هنوز پس از گذشت 30 سال تحقق پیدا نکرده است، خاطرنشان کرد: امیدوارم مسئولان ذی ربط در این خصوص پاسخگو باشند و هرچه سریع تر نسبت به عملیاتی شدنش اقدام کنند.

اسلام باوقار با بیان اینکه عدم تحقق این برنامه پس از گذشت سه دهه جای تاسف دارد، اظهار کرد: امیدوارم مدیران مربوطه در این خصوص پاسخگو باشند و هر چه سریع تر نسبت به عملیاتی شدنش اقدام کنند.

وی بیان کرد: برنامه طرح تفصیلی یک برنامه اثرگذار و اساسی است و اگر بتوانیم در مهندسی تغییر و تحول بافت فرسوده از طرح تفصیلی در این تغییر استفاده بهینه کنیم بسیار اثرگذار است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به تخلف ساختمان های بدون مجوز که نه تنها پایان کار ندارند بلکه پروانه ساخت و سند هم ندارند، اضافه کرد: این افراد تخلف کرده و باید در ساخت و ساز نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند و از مسئولان ذی ربط می خواهم در بدو ورود که سازندگان برای اخذ پروانه می آیند بر اساس سند مالکیت مراحل قانونی دریافت پروانه صورت بگیرد.

باوقار با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر بندرعباس مبنی بر شبانه روزی کردن بازار و ضرورت ارائه به اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان، اظهار کرد: باید جلسات کارشناسی بین شهرداری، اصناف، صنعت، معدن و تجارت برگزار شود تا شاهد هماهنگی و تعامل بیشتر و کاهش مشکلات در این زمینه باشیم.