آرشیو چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۸۳
فن آوری
۸
قاب فناوری

هدست واقعیت مجازی فیس بوک در راه بازار

آنا عبادی

با آغاز سال جدید میلادی، کاربران منتظر محصولاتی هستند که شرکت های مطرح فناوری در سال 2017 قول داده اند تا اوایل امسال آنها را وارد بازار کنند. یکی از این محصولاتی که کاربران و علاقه مندان به بازی های واقعیت مجازی منتظر ورود آن به بازار هستند هدست واقعیت مجازی Oculus Go است.این هدست واقعیت مجازی، محصول یکی از شبکه های اجتماعی مطرح جهان (Facebook) است. این هدست دارای بی سیم و بندهای قابل تنظیم بوده و رابط صورت از جنس نوعی پارچه مخصوص و دارای قابلیت تنفسی و بسیار سبک ساخته و به گونه ای طراحی شده است تا کاربر احساس راحتی کند به طوری که حتی می توان با عینک نیز از آن استفاده کرد.

با هدست Oculus Go نه تنها می توان بازی کرد، بلکه می توان فیلم های مورد علاقه تلویزیونی و ورزشی، برنامه اجتماعی و... را با 360 درجه تغییر زاویه تماشا کرد.

این هدست دارای لنزهای ارتقا یافته نسبت به مدل قبلی آن (Oculus Rift) است ولی تشعشعات کمتری دارد. از سوی دیگر قابلیت سوییچ سریع نمایشگر LCD و با وضوح تصویر 2560 در 1440 پیکسل را دارد. درایورهای صوتی آن نیز درون آن جاسازی شده اند. این هدست با اینکه پیشرفته تر است اما با نصف قیمت مدل قبلی یعنی 199 دلار به فروش خواهد رسید.به گفته سازندگان آن، این هدست با تمام بازی ها و برنامه های Gear VR سازگار است از این رو این ویژگی باعث شده است عنوان محبوب ترین هدست واقعیت مجازی را از آن خود کند.