آرشیو چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۰۹
اقتصادی
۴

مرحوم نورا در آخرین گفت و گوی رسانه ای: پایبندی به برجام تا این اندازه اشتباه بود

یک اقتصاددان گفت: نباید دلبسته خارج می شدیم و این اندازه پایبندی در برجام و امید به دشمن قسم خورده اشتباه بود.

مرحوم عباسعلی نورا در آخرین گفت وگو که با خبرگزاری فارس انجام داد درباره مشکلات اقتصادی اظهار کرد: نباید خیلی به خارج دلبسته می شدیم و تا این اندازه پایبندی به برجام و امید به دشمن قسم خورده هم اشتباه بود.

وی با انتقاد از اینکه دولت با مردم کم حرف می زند افزود: انگار دولت می خواهد بگوید که بهترین کارها را انجام می دهد در حالی که باید مشکلاتش را به صورت شفاف به مردم توضیح بدهد.

استاد اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه شکی نیست که ریشه اغتشاشات روزهای اخیر کشور اقتصادی است، گفت: چندین سال است که اقتصاددان ها به دولت ها تذکر می دهند که وقتی رکود در کشوری بیش از یک سال ادامه یابد، به بحران اقتصادی تبدیل می شود و سپس این بحران به بحران اجتماعی تبدیل می شود.

نورا ادامه داد: اما به آتش کشاندن پرچم جمهوری اسلامی ایران ریشه اقتصادی ندارد، چرا که بزرگ ترین دستاورد جمهوری اسلامی ایران امنیت بوده و کسانی که امنیت کشور را زیر سوال می برند، دشمنان قسم خورده کشور هستند.

وی با بیان اینکه شش عامل، اقتصاد ایران را تحت تاثیر قرار داده افزود: بیکاری، رکود اقتصادی، مفاسد اقتصادی، تبعیض (در جامعه رانت خواری و پارتی بازی زیاد است)، قاچاق، و بی توجهی به اقتصاد مقاومتی از جمله این مشکلات هستند که دولت مردان باید پیش از این، مشکلات را حل می کردند.این اقتصاددان با اشاره به اینکه دو دهک بالای جامعه هرگونه کالایی را به کشور وارد می کنند و عامل اصلی گرانی قیمت ها و بحران های ارزی در کشور هستند، گفت: تحمل این گونه مسائل برای مردم سخت است.