آرشیو چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۰۹
اخبار کشور
۲

روزنامه ینی شفق ترکیه: سازمان جاسوسی آمریکا نقش اصلی را در اغتشاشات اخیر ایران ایفا می کند

روزنامه ترکیه ای در گزارشی نوشت: آمریکا و سازمان جاسوسی این کشور، نقش اصلی را در اغتشاشات اخیر ایران ایفا می کند.

روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه با اشاره به برخی اغتشاشات اخیر در ایران و نقش آمریکا و سازمان جاسوسی این کشور نوشت: علاوه بر سلطنت طلبان، طرفداران بارزانی و گروهک تروریستی پژاک، نقش اصلی را جان مک کین -سناتور حزب جمهوریخواه و رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا و سازمان سیا بر عهده دارند.

ینی شفق در پایگاه اینترنتی خود تصریح کرد: حمایت آشکار آمریکا از این اعتراضات نشانه تلاش ها برای سوق دادن ایران به اوضاعی مانند اوضاع سوریه است.

ینی شفق نوشت: وزارت دفاع آمریکا «طرح های ایجاد کابوس در سال 2018 میلادی» را از ایران آغاز کرده است.

این روزنامه تصریح کرد: کاخ سفید مصرانه از این اعتراضات حمایت می کند. اعتراضات اخیر در ایران بسیار مشابه وقایع سال 2011 میلادی سوریه است. علاوه بر سلطنت طلبان، طرفداران بارزانی و گروهک تروریستی پژاک نیز در ناآرامی ها نقش فعالی دارند و نقش اصلی را نیز جان مک کین (سناتور از حزب جمهوریخواه و رئیس کمیته نیروهای مسلح در مجلس سنا) که در وقایع سوریه نقش مهمی داشت و سازمان سیا بر عهده دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، جان مک کین سناتور 81 ساله آمریکایی و رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای این کشور، یکی از حامیان پر و پا قرص گروهک تروریستی منافقین است به طوری که تاکنون چندبار با سرکرده این گروهک دیدار و حتی در برخی محافل خصوصی آنان نیز شرکت کرده است.

واکنش وزیر خارجه ترکیه

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه ضمن ابراز نگرانی از آشوب های پراکنده در برخی شهرهای ایران، تاکید کرد که از مطرح شدن اظهارات تحریک آمیز و مداخلات خارجی در امور ایران باید خودداری شود.

وزیر خارجه ترکیه در حالی خواستار توقف هرگونه مداخله خارجی در امور ایران شده است که اخیرا از زمان شروع آشوب های پراکنده در ایران، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و دیگر مقامات ارشد این کشور در حال تحریک تخریب گران در داخل ایران هستند و تلاش دارند اوضاع را به گونه ای جلوه دهند که گویی هدف این اعتراضات تغییر نظام است. ترامپ در حالی هم اکنون به حمایت از معترضان ایرانی پرداخته است که از همان آغاز ریاست جمهوری خود، پیشبرد سیاست های ضدایرانی را شروع کرد و در همان ابتدا فرمان اجرایی را صادر کرد که در آن شهروندان ایرانی را از ورود به خاک آمریکا منع کرد.