آرشیو چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۰۹
اخبار کشور
۳

عضو کمیسیون امنیت ملی: نقش ایادی بیگانه در اغتشاشات اخیر کاملا مشهود است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: نقش ایادی بیگانه در اغتشاشات اخیر کاملا مشهود است و از 5 ماه قبل برای این مهم برنامه داشتند.

جواد کریمی قدوسی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: مردم نباید همراه اغتشاشگران باشند و باید صف خود را از اینها جدا کنند؛ همراهی با اغتشاشگران مانند همراهی با مجرمان و جنایتکاران است و مردم حتی نباید مانند تماشاچی نیز حاضر باشند زیرا در این صورت عوامل اطلاعاتی به راحتی عوامل را شناسایی می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم اصیل و نیروهای انقلابی و نیروهای ارزشی نیز باید وارد صحنه شوند و با این مسائل مقابله کنند.

کریمی در مورد اینکه دست ایادی بیگانه در این موضوع چه میزان محسوس است، افزود: همین مسائل را در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی کردیم؛ دست ایادی خارجی از 5 ماه پیش عیان شده بود و طراحی هوشمندانه ای داشتند و مبتنی بر تجارب فتنه 88 خیلی از تاکتیک های آن زمان را انجام ندادند مثلا عدم حضور در مراکز استانها جزو تاکتیک اینهاست زیرا می دانند مردم همراهی نمی کنند و تصمیم می گیرند در حاشیه شهرها حضور پیدا کرده و برنامه ریزی کنند و تمام این مسائل طراحی شده است.

وی خاطرنشان کرد: محاسبات اینها این است که در مرحله بعد در مراکز استان ها وارد شوند و طراحی هوشمندانه درازمدت با پشتوانه دقیق و هدایتی در این زمینه داشتند و در کمیسیون امنیت ملی نیز این مسائل بررسی شد.