آرشیو چهار‌شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۰۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

مرز پرویزخان بازگشایی شد

فرماندار قصرشیرین در استان کرمانشاه از بازگشایی مرز رسمی پرویزخان از صبح سه شنبه 12 دی ماه خبر داد.

فرامرز اکبری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با توجه به رایزنی و پیگیری های صورت گرفته در تهران و بغداد، فعالیت ها و مبادلات تجاری و مرزی از دیروز از مرز رسمی پرویزخان دوباره از سرگرفته شد.

وی اضافه کرد: مرز رسمی پرویزخان از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است که بازگشایی مجدد آن فرصت اشتغال را برای چند هزار تن از کارگران قصرشیرین که در پی بسته شدن این مرز رسمی بیکار شده بودند؛ فراهم می کند.

فرماندار قصرشیرین بیان کرد: بازگشایی مجدد این مرز رسمی، باعث اشتغال دوباره زلزله زدگان این منطقه، رونق، توسعه و بهبود وضع معیشتی مردم این شهرستان خواهد شد.

فعالیت های مرز پرویزخان به دنبال مسائل سیاسی و اختلاف های مسئولان شمال عراق با دولت مرکزی عراق، از 23 مهر تاکنون به حالت تعلیق درآمده بود و دیروز پس از گذشت 79 روز فعالیت دوباره مرز رسمی پرویزخان از سر گرفته شد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی، 2 مرز رسمی پرویزخان و خسروی فعال است که پرویزخان با شمال عراق و خسروی با حکومت مرکزی عراق و بخش عربی هم مرز است.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز پرویزخان روانه مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه و همچنین خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور می شود.

بیش از 54 درصد حجم کالاهای صادراتی کشورمان به عراق از طریق این مرز انجام می شود.