آرشیو چهار‌شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۰۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

معاون استاندار سیستان و بلوچستان: انجام عملیات امنیتی توسط ایران در نیمروز افغانستان صحت ندارد

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خبر منتشر شده توسط رسانه های معاند مبنی بر عملیات آزادسازی گروگان توسط نیروهای امنیتی استان سیستان و بلوچستان در ولایت نیمروز افغانستان به هیچ عنوان صحت ندارد و جعلی است.

علی اصغر میرشکاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در چند روز گذشته عملیات آزاد سازی یک گروگان در شهرستان نیمروز سیستان و بلوچستان انجام شد که رسانه های معاند، خود فروخته و بحران ساز با جعل خبری این اقدام را به ولایت نیمروز افغانستان نسبت دادند.

وی افزود: منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان دارای پنج فرمانداری شامل هامون، هیرمند، نیمروز، زهک و زابل است که این عملیات در شهرستان نیمروز استان انجام شده است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان افزود: رسانه های فرصت طلب و معاند با هدف بحران سازی، ایجاد اختلاف و تحریک کشورهای همسایه علیه یکدیگر اقدام به پخش خبری مبنی بر انجام این عملیات در نیمروز افغانستان کردند که کاملا نادرست است و صحت ندارد.

میرشکاری با اشاره به روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران و کشور دوست و همسایه افغانستان گفت: ما با کشورهای همسایه روابط دوستانه، مرزهای صلح و دوستی و قراردادهای تجاری، بازرگانی و امنیتی داریم.

وی افزود: حسن ارتباط ما با کشور دوست و برادر افغانستان تا آنجاست که محور ترانزیت چابهار- آسیای میانه با همکاری این کشور انجام می شود.

وی تاکید کرد: اگر ما موضوع امنیتی، سیاسی و اجتماعی با کشورهای همسایه داشته باشیم آن را از طریق مجاری دیپلماتی، ارتباط با مسئولان افغانستان و مذاکرات مستقیم توسط مرزداران جمهوری اسلامی حل و فصل می کنیم.