آرشیو چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۰۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

کلاهبرداری میلیاردی در زاهدان با ربودن دسته چک

معاون هماهنگ کننده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از شناسایی و انهدام باند کلاهبرداران میلیاردی در شهر زاهدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سرهنگ غلام رضا جعفری گفت: در پی کسب شکایت یکی از ادارات دولتی مبنی بر اینکه فردی ناشناس با ربودن دسته چک این اداره اقدام به کلاهبرداری در شهر زاهدان کرده است، کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان پس از انجام تحقیقات گسترده پلیسی، دریافتند یکی از کارمندان قراردادی این اداره که به دلیل سوءاستفاده شغلی اخراج شده در یک فرصت مناسب دسته چک واحد تدارکات اداره مربوطه را سرقت و با دستکاری و جعل اعداد اقدام به کلاهبرداری کرده است.

این مقام انتظامی افزود: ماموران مخفیگاه متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

سرهنگ جعفری تصریح کرد: متهم در تحقیقات اولیه پلیسی به سوءاستفاده از طریق دسته چک ربوده شده و خرید و فروش 15 دستگاه خودرو داخلی و خارجی با همکاری 4 نفر از همدستانش به مبلغ 12 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتراف کرد.

وی با اشاره به شناسایی و دستگیری سایر متهمان اظهار داشت: 15 دستگاه خودرو که توسط متهمان با دسته چک سرقتی خرید و فروش شده بود توقیف و برای سیر مراحل قانونی به پارکینگ انتقال داده شد.

معاون هماهنگ کننده انتظامی استان در پایان خاطرنشان کرد: 20 نفر از شهروندان که توسط متهمان مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند شناسایی و پس از اخذ اظهارات آنها، پرونده مقدماتی تشکیل و به همراه متهمان تحویل مقام قضائی شدند.