آرشیو چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۳۰۵۱
حوادث
۱۱

شمارش معکوس برای اجرای حکم قاتل بنیتا

شمارش معکوس برای اجرای حکم قاتل بنیتا در حالی آغاز شده است که دیوان عالی کشور رای متهم دوم پرونده را نقض کرده و او باید یک بار دیگر پای میز محاکمه برود.

غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده عاملان قتل بنیتا اظهار کرد: از سوی دیوان عالی کشور، رای متهم اصلی پرونده قتل بنیتا تایید و پرونده به دادگستری اعاده شد. وی افزود: در این بخش برای فرایندهای قانونی مربوط به مرحله اجرا، پرونده به دادسرای تهران ارسال می شود. رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: دیوان عالی کشور حکم متهم ردیف دوم پرونده را نقض کرده که در این بخش پرونده به شعبه هم عرض ارجاع می شود.

29 تیرماه، خبر گم شدن کودکی هشت ماهه به نام بنیتا منتشر شد. هشت روز بعد خبری تلخ مبنی بر فوت کودک هشت ماهه اعلام شد و دو سارق خودرو دراین باره دستگیر شدند. سارق اصلی در بازجویی ها اعتراف کرد پس از سرقت خودرو از مشیریه به همراه کودک، آن را همان روز در یکی از خیابان های پاکدشت آورده و پس از بالاکشیدن شیشه ها آن را ر ها کرده است. ماموران بلافاصله به محل ر هاکردن خودرو در محله ای خلوت رفته و با جسد بنیتای هشت ماهه که به دلیل گرما، تشنگی و گرسنگی دچار جمود نعشی شده بود، روبه رو شدند. پس از آن پرونده اتهامی دو سارق به جریان افتاد و آنها در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفتند که متهم ردیف اول به قصاص و دومین متهم به زندان محکوم شد.