آرشیو چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۳۰۵۱
حوادث
۱۱

پنج قاره

9 کشته؛ نتیجه شورش زندانیان برزیلی

در پی شورش زندانیان در یکی از زندان های برزیل 9 نفر کشته شدند. در این حادثه که در یکی از زندان های ایالت «گوییاس» اتفاق افتاد، 9 نفر کشته و 14 نفر دیگر مجروح شدند. همچنین به دنبال وقوع شورش در این زندان بیش از 200 نفر متواری شدند که حدود 130 نفر از آنان به زندان بازگشتند. گفته شده این شورش در پی درگیری بین دو گروه تبهکار اتفاق افتاد و زندانیان اقدام به آتش زدن تشک های خود کردند.

انفجار گاز در بیمارستان 6 کشته برجا گذاشت

بر اثر انفجار سیلندر گاز در یکی از بیمارستان های پاکستان شش نفر کشته شدند. در حادثه انفجار سیلندر گاز که در یکی از شهرهای شمالی این کشور اتفاق افتاد، شش نفر ازجمله دو کودک جان خود را از دست دادند. مقامات محلی پاکستان با بیان اینکه بر اثر این انفجار 12 نفر دیگر هم مجروح شدند، اظهار کردند: در نتیجه این حادثه بخش هایی از ساختمان بیمارستان فرو ریخت. برخی گزارش ها حاکی از آن است که چندین نفر در میان آوار ساختمان گرفتار شده اند. به گزارش اسکای نیوز، بررسی جزئیات بیشتر این حادثه در دست انجام است.

4 لندنی در جشن شب سال نو کشته شدند

چهار نفر با ضربات چاقو در حومه های شهر لندن جایی که هزاران نفر برای تماشای آتش بازی در جشن شب سال نو گردهم آمده بودند، کشته شدند. یک جوان 18ساله با ضربه چاقو در «انفیلد» در شمال لندن، یک جوان 20ساله بر اثر جراحات ضربات چاقو در «وستهم» در شرق لندن و یک پسر نوجوان 17ساله نیز در «تولس هیل» در جنوب لندن در نیمه شب یکشنبه کشته شدند. صبح روز دوشنبه نیز یک جوان 20ساله در «الد استریت» منطقه ای در شرق لندن کشته شد درحالی که دومین شخص صدمه دیده در همین حادثه به علت آسیب های جدی به بیمارستان منتقل شد. دفتر آمار ملی انگلیس گزارش داد که این کشور در سال 2017 موج عظیمی از جنایات با ضربات چاقو را به خود دیده که بیش از 12 هزار حادثه خونین در پی داشته است. سخنگوی پلیس متروپولیتن اعلام کرد که 77 نفر بر اثر ضربات چاقو در پایتخت انگلیس در سال 2017 جان خود را از دست دادند. براساس گزارش دفتر شهرداری لندن، 40 نفر از این جان باختگان زیر 25 سال بودند.