آرشیو چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۹۱۲۱
سیاسی
۲

آیت الله سید احمد خاتمی: دولتمردان در برابر شیطنت های استکبار موضع صریح بگیرند

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، صف مردم انقلابی را از اغتشاش گران جدا دانست و بر ضرورت ورود قاطعانه قوه قضائیه برای مقابله با اختلال در امنیت و آشوب گری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اغتشاشات و آشوب گری های اخیر توسط عده ای سوء استفاده گر گفت: اغتشاشات با اعتراضات مالی مالباختگان برخی از موسسات اعتباری شروع شد اما اکنون مسیر دیگری پیدا کرده است.

وی افزود: اعتراض طبق قانون اساسی به شرطی که مخل امنیت، آسایش و استقلال نباشد مجاز است اما در حال حاضر مسئله از مطالبات مالی عبور کرده و ضد انقلاب سوار بر موج شده است، آنچه امروز در جامعه دیده می شود مواجهه با معترضان نیست بلکه اغتشاش گران کار خود را دنبال می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اغتشاش گران شعارهای ضد اسلام، ضد نظام و سلطت طلبانه می دهند، اظهار داشت: این تحرکات و شعارها به معنای به میدان آمدن ضد انقلاب است، انتظار از مردم آگاه و بصیر و معترضان واقعی این است که صف خود را از ضد انقلاب جداکنند و هوشیار باشند و به ماموران امنیت برای برقراری آرامش کمک کنند.

وی ادامه داد: انتظار دیگر از ماموران امنیتی و انتظامی است که اجازه ندهند بستر اغتشاش شکل گیرد، این کافی نیست که بعد از اغتشاشات مقابله شود بلکه هوشیاری اقتضا می کند که اجازه آشوب و اغتشاش داده نشود.

آیت الله خاتمی با تاکید بر ورود قاطعانه دستگاه قضائی به جریان اغتشاشات اخیر و برخورد با آشوب گران ابراز داشت: اغتشاش گرانی که آدم کشتند بی تردید یاغی، مفسد و محارب هستند و باید اعدام شوند، برای عبرت در همان نقطه ای که جنایت آفریدند باید این کار صورت گیرد، دستگاه قضائی باید قاطعانه عمل کند.

وی عنوان کرد: مسئولان و دولتمردان باید در برابر آمریکا و شیطنت های مستکبران صریح تر موضع بگیرند، این جا سخن از شنیدن صدای مردم نیست چرا که شعارهای سلطنت طلبانه ابدا صدای مردم ایران اسلامی نیست، مسئله انقلاب اسلامی و مقابله با ضد انقلاب و دشمنان مطرح است و در این زمینه در اعلام و عمل باید اقدام قاطع صورت گیرد.