آرشیو چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۰
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

همیشه با ورزش

مرد عمودی در میان برترین های جهان

اتحادیه بازی های جهانی که هر چهار سال یک بار بازی های جهانی ویژه رشته های غیرالمپیکی را برگزار می کند، رضا علیپور را به عنوان یکی از 9 کاندیدای برترین ورزشکار این بازی ها در سال گذشته میلادی معرفی کرده است. علیپور سنگنورد کشورمان است که رکورد جهان در ماده سرعت را در اختیار دارد.

علیپور در رقابت های سنگنوردی بازی های جهانی لهستان با رکورد پنج ثانیه و 57 صدم ثانیه قهرمان مسابقات سنگنوردی ماده سرعت شد. ضمن آن که در روز سوم بازی ها نیز به عنوان برترین ورزشکار لقب گرفت. فدراسیون جهانی سنگنوردی به علیپور لقب مرد عمودی داده است.

بی توجهی مسئولان به نفر سوم جهان

سیدایوب موسوی وزنه بردار تیم ملی در پاسخ به این پرسش که پس از کسب عنوان سومی جهان، حمایت مسئولان خوزستان به چه صورت بوده است، گفت: خیلی ها قول داده اند که حمایت کنند اما هنوز به آن عمل نکرده اند. توقع من از مسئولان خوزستان بیشتر از این بود و فکر می کردم وقتی از مسابقات جهانی با مدال برگردم، حمایت بیشتری از من صورت می گیرد ولی حمایت آنچنانی ندیدم و تنها کمی منطقه آزاد اروند از من حمایت داشت.

چرایی نیامدن مربیان طراز اول جودو به ایران

محمد درخشان درخصوص حضور مربی فرانسوی جودو در تهران گفت: واقعیت این است جذب مربیان طراز اول دنیا هم هزینه زیادی می خواهد و هم این که کشورهایی که با آنها قرارداد دارند، به این راحتی مربیان خود را از دست نمی دهند.

رئیس فدراسیون جودو به مذاکرات نافرجام خود که تاکنون با مربیان خارجی داشت اشاره کرد و ادامه داد: با مربی تیم ملی قزاقستان مذاکره کردم. این مربی با توجه به عملکرد خوب در مسابقات جهانی و المپیک، قرارداد خود را تمدید کرده است. دستمزد او روزانه هزار یوروست. با گامبا، سرمربی روسیه هم حرف زدم اما او با حقوق ماهانه 25 هزار یورو که مدتی قبل به دستور شخص پوتین به 35 هزار یورو افزایش یافت، جای دیگری کار نمی کند.

رئیس فدراسیون جودو در مورد رزومه نیکولاس بودو فرانسوی که در تهران است گفت: این مربی عضو تیم ملی فرانسه بود اما او رزومه خاصی ندارد. او سبک وزن است و در تمرینات تیم ملی حضور یافت و اگر بتواند در این بخش تیم ملی موثر باشد، با او قرارداد خواهیم بست.