آرشیو چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۰
اقتصاد
۴

مخالفت دولت با افزایش بودجه صدا و سیما

سخنگوی دولت دیروز از مخالفت دولت با اجرای ماده 93 قانون برنامه ششم توسعه در زمینه بودجه صداوسیما خبر داد.

براساس ماده 93 قانون برنامه ششم، دولت مکلف شده است از ابتدای اجرای قانون برنامه در قالب بودجه سنواتی، سهم خود را در تامین بودجه سازمان صداوسیما حداقل به میزان هفت دهم درصد بودجه عمومی دولت لحاظ کرده و تخصیص دهد.

اما در لایحه بودجه سال 1397 این حکم قانونی رعایت نشده و دولت بودجه صداوسیما را بسیار کمتر از حکم ماده 93 برنامه ششم درج کرده است.

با این حال، روز گذشته محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت در نشست خبری اعلام کرد که دولت با تصویب ماده 93 قانون برنامه ششم مخالف بوده است و بودجه صدا و سیما را بر مبنای بودجه ریزی عملیاتی تعیین کرده، نه قانون برنامه ششم!

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سخنگوی دولت در مورد بودجه سازمان صداوسیما گفت: قانون حکم کرده که درصد خاصی از بودجه، سهم صداوسیما باشد.

نوبخت ادامه داد: بودجه ریزی سال آینده، بودجه ریزی عملیاتی است و مغایر با تخصیص دادن بودجه به این شکل است و ما خودمان هم به این قسمت از قانون که در برنامه ششم ذکر شده انتقاد داشتیم. تخصیص بودجه در سال آینده برپایه عملکرد هر دستگاه خواهد بود.

به گزارش جام جم این که دولت با تصویب یک ماده در قانون برنامه مخالف بوده ایرادی ندارد، اما اجرانکردن قانون، قطعا پذیرفتنی نیست.

برای رفع مشکلات سپرده گذاران 11 هزار میلیارد تومان پرداخت کرده ایم

سخنگوی دولت گفت: دولت برای رفع مشکلات سپرده گذاران 11 هزار میلیارد تومان از طریق بانک مرکزی پرداخت کرده است.

نوبخت در ادامه نشست خبری خود افزود: این موسسات مالی و اعتباری8000 میلیارد تومان اموال داشتند و بانک مرکزی اجازه می خواست که این دارایی را دریافت کند و قوه قضاییه باید با این مورد موافقت می کرد که دیشب مقدمات آن فراهم شد. وی گفت: رسیدگی به کار سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری با تاکید رهبری و رئیس جمهور در دستور کار سران سه قوه است.