آرشیو چهار‌شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۰
جهان
۶

چهره ها و نظرها

احتمال حضور ابوبکر بغدادی در شرق الخابور سوریه

یک مسئول پارلمانی سوریه از احتمال حضور ابوبکر بغدادی در شرق الخابور تحت حمایت نیروهای آمریکایی خبر داد.

به گزارش مهر و به نقل از اسپوتنیک، «عمار الاسد» معاون رئیس اداره روابط خارجه پارلمان سوریه اعلام کرد نقشه های آمریکا شکست خورده و این کشور درحال حاضر تلاش می کند سناریوهای جایگزینی را برای تحت الشعاع قرار دادن پیروزی های ارتش اجرا کند.

وی افزود: آمریکا در راس کشورهایی است که روی تروریسم سرمایه گذاری کرده اند و سخن گفتن از تلاش های آمریکا برای تبدیل سوریه به افغانستان غیرمنطقی است، آمریکا داعش را به وجود آورد و در تحقق اهداف خود شکست خورد و سرکردگان آن را از حسکه به مکان نامعلوم منتقل کرد. این کشور پیشتر آنها را از حومه دیرالزور منتقل کرده بود، چراکه ارتش سوریه کنترل 95 درصد خاک این منطقه را به دست گرفته است. الاسد تاکید کرد: ارتش سوریه در شرق دیرالزور مبارزه می کند و داعش در شرق الخابور پایگاه دارد. گفته می شود ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش در این منطقه حضور دارد و با حمایت نیروهای آمریکایی به زندگی عادی خود مشغول است.

برادر ناتنی پادشاه عربستان اعتصاب غذا کرد

وبگاه خبری میدل ایست آی گزارش داده، برادر ناتنی پادشاه عربستان در اعتراض به اقدامات ولیعهد سعودی اعتصاب غذا کرده است.

به گزارش تسنیم، منابع خبری می گویند طلال بن عبدالعزیز آل سعود، سرمایه دار اهل عربستان سعودی در اعتراض به بازداشت سه پسرش به عنوان بخشی از برنامه ادعایی محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور اعتصاب غذا کرده است. این شاهزاده 86 ساله که برادر ناتنی ملک سلمان، پادشاه فعلی عربستان است از دهم نوامبر، یعنی شش روز بعد از بازداشت پسرش ولید بن طلال، سرمایه دار و کارآفرین مشهور عربستانی از خوردن غذا اجتناب کرده است. او اکنون در بیمارستان ملک فیصل در ریاض بستری است. وبگاه میدل ایست آی گزارش داده طلال بن عبدالعزیز، دست کم ده کیلو کاهش وزن داشته و وضعیت جسمانی نامناسبی دارد. گفته می شود طلال بن عبدالعزیز یک ماه قبل از اعتصاب غذا به نزدیکانش گفته بود برای جلب توجه ناظران به ظلمی که بن سلمان به حق او روا داشته حق دارد اعتراض خود را به صورت مدنی ابراز کند.