آرشیو چهار‌شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۰
جامعه
۱۷

بودجه سال آینده به پرداخت معوقات بیمه ها منتهی می شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعلام این خبر که اعضای کمیسیون بهداشت فعال در کمیسیون تلفیق به دنبال افزایش اعتبارات حوزه سلامت هستند، از احتمال پرداخت کامل معوقات بیمه ها در سال آینده خبر داد.

به گزارش خانه ملت، اکبر ترکی افزود: مشکل پرداخت نشدن معوقات بیمه فقط برای آزمایشگاه ها وجود ندارد، بلکه داروخانه ها، پزشکان، پیراپزشکان، بیمارستان ها و... نیز تحت تاثیر آثار ناشی از بروز این مشکل قرار گرفته اند؛ چراکه وزارت بهداشت خدماتی ارائه کرده است و پزشکان نیز برای جراحی به اتاق عمل رفته اند و پیراپزشکان نیز به همین ترتیب خدماتی داده اند، اما هزینه ای از بیمه ها در قبال ارائه این خدمات دریافت نکرده اند.

وی ادامه داد: هم اکنون در کمیسیون های بهداشت و تلفیق تلاش شده بودجه به گونه ای تعیین شود تا بیمه ها قادر به پرداخت معوقاتشان که روی هم انباشته شده است، باشند.

ترکی بیان کرد: ردیف هایی نیز در بودجه 97 دیده شده و پیشنهاداتی نیز در کمیسیون تلفیق مطرح شده است که در صورت تصویب اکثریت، درصد زیادی از معوقات بیمه ها جبران خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان یادآورشد: البته بر اساس مصوباتی که در کمیسیون بهداشت و درمان ایجاد شده و قول مساعد وزارت بهداشت برای مدیریت هزینه کردها از طریق تعریف راهنمای بالینی، اجرای سیستم ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت این مشکلات در سال آینده کمتر خواهد شد. عضو کمیسیون تلفیق بودجه 97 تصریح کرد: اگر وزارت بهداشت هزینه کردهای خودرا مدیریت نکند، به دلیل کمبود منابع دولتی نمی توان به تامین اعتبارات حوزه سلامت امیدوار بود، چراکه عمق این مشکل تاجایی است که در بودجه 97 حتی اعتبارات بخش عمرانی 48 درصد کاهش یافته است.