آرشیو چهار‌شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۰
جامعه
۱۷

پایتخت 1500 متکدی حرفه ای دارد

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: متکدیان حرفه ای در تهران حدود 1500 نفر را شامل می شوند که 70 درصد از متکدیان پس از آزادی از سامانسراها به دلیل درآمد میلیونی دوباره تکدیگری را ادامه می دهند.

به گزارش فارس، رضا قدیمی با اشاره به این که در سامانسراهای تهران امکان نگهداری از 700 متکدی زن و مرد مقدور است، افزود: نگهداری در این سامانسراها به صورت شبانه روزی است و معتادان متجاهر و کودکان متکدی را شامل می شود. وی ادامه داد: اگر متکدی، فردی حرفه ای باشد پرونده وی به دادسرا ارجاع و پس از دریافت حکم قضایی برای اسکان تعیین تکلیف می شود.

قدیمی عنوان کرد: متکدیانی که با هدف سوءاستفاده از مردم تکدیگری می کنند با حکم قضایی می توانند بیش از سه ماه در سامانسرا نگهداری شوند.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران افزود: زمانی که یک متکدی به طور متوسط روزانه بین 400 هزار تا دو میلیون تومان درآمد دارد، از بهزیستی چه انتظاری می توان داشت؟

وی یادآور شد: ایراد اصلی به پیگیری های بعدی برمی گردد. قانون حتی حبس را هم برای متکدیان حرفه ای در نظر گرفته اما اعمال نمی شود.

قدیمی تصریح کرد: ما در حوزه جذب متکدیان هیچ مشکلی نداریم، اما وقتی متکدی درآمد میلیونی دارد پس از آزادی دوباره به کار خود برمی گردد و به نظر می رسد در میزان مجازات این متکدیان باید بازنگری صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران افزود: ما به متکدیان، شغل های مختلف را معرفی می کنیم، اما نزدیک به 70 درصد از این متکدیان پس از آزادی به کار تکدیگری خود برمی گردند.

وی بیان کرد: تکدیگری در تهران و در مجموع، آسیب های اجتماعی به هیچ عنوان ریشه کن نمی شوند، بلکه باید اقداماتی صورت بگیرد تا میزان این آسیب ها کاهش یافته یا دست کم کنترل شود.

به گفته قدیمی، 70 درصد از متکدیان پایتخت اتباع خارجی هستند.