آرشیو چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۰
جامعه
۱۷

اتمام پروژه های پایتخت نیازمند 45 هزار میلیارد تومان اعتبار

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران با بیان این که اتمام پروژه های پایتخت 45 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: این عدد سه برابر بودجه شهرداری تهران در سال 96 است.

به گزارش جام جم، حجت الله میرزایی در سی و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که هویت به هم ریخته پایتخت محصول نظام مالی نادرست است، افزود: به جای این که 9میلیون شهروند در اداره شهر مشارکت داشته باشند، عده محدودی شامل 200 تا 250هزار سازنده اصلی از طریق عوارض حاصل از تراکم در شهر سایه انداخته بودند.

میرزایی اتکای بیش از حد به پروژه محوری و ساخت و ساز را یکی از اشکالات مدیریت شهری پیشین ذکر و تصریح کرد: این روند براساس منافع گروه های خاص و بدون ارزیابی پیوست های اجتماعی شکل گرفته است.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران، آلودگی زیست محیطی، نظام ناکارآمد حمل و نقل و آسیب پذیری از بلایای طبیعی را به عنوان مهم ترین مسائل شهر تهران ذکر کرد.

میرزایی در تشریح ویژگی های برنامه سوم شهر تهران افزود: برای تدوین این برنامه، ضمن انجام مطالعات گسترده، کلان روندها و پیشران های موثر در شهر تهران تائید و پنجاه کلان روند در حوزه های مختلف شناسایی و میزان تاثیرگذاری بر متغیرها در حال انجام است.

وی بیان کرد: در 28 حیطه اصلی 800 شاخص مقایسه ای از وضعیت شهر تهران در مقایسه با سایر کلانشهرها مشخص شده است.