آرشیو سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۵
سینما
۱۲

قسمت سوم برای «بلید رانر»

کیکاووس زیاری

ریدلی اسکات در تدارک ساخت قسمت تازه ای از درام علمی تخیلی «بلید رانر» خود است. موفقیت بالای مالی و انتقادی دومین قسمت این اکشن آینده نگرانه، فیلمساز را به تولید سومین قسمت آن تشویق کرده است.

اسکات در گفت وگو با نشریه امپایر آنلاین می گوید: «نوع واکنش تماشاگران و منتقدان سینما به «بلید رانر: 2049» نشان داد آنها موافق تداوم داستان و ماجراهای آن هستند. به همین دلیل، در فکر تولید قسمت دیگری از ماجراجویی های آینده نگرانه کاراکترهای اصلی آن هستم. البته در حال حاضر همه چیز در مراحل ابتدایی کار قرار دارد و هیچ چیز مشخص نیست. در قدم اول، باید یک داستان خوب برای فیلمنامه پیدا کنیم. فکر کنم کار تولید قسمت تازه، پاییز پیش رو آغاز شود. در کل عجله ای برای شروع کار ندارم و نمی خواهم کارها با سرعت و بدون دقت انجام شود. دوستداران بلید رانر توقعات زیادی از ما دارند و نتیجه کار ما، باید برآورنده این انتظارات و توقعات باشد».

دومین قسمت بلید رانر چند ماه پیش روی پرده سینماها رفت. این فیلم 34 سال بعد از اکران عمومی نسخه اصلی آن ساخته شد. در تمام این سال ها، طرفداران فیلم منتظر ساخت قسمت های تازه آن بودند. بلید رانر: 2049 به کارگردانی دنیس ویله نووه و تهیه کنندگی ریدلی اسکات، موفق به فروشی 260 میلیون دلاری در سطح جهانی شد. سهم سینماهای آمریکای شمالی از این رقم، چیزی حدود 92 میلیون دلار بود. هریسون فورد بازیگر نسخه اصلی، در دومین قسمت هم حضور داشت. رایان گاسلینگ بازیگر جوان و موفق این روزهای سینما هم، نقش مقابل فورد را بازی کرد. با آن که دوستداران فیلم انتظار داشتند خود اسکات قسمت دوم را کارگردانی کند، اما او حاضر نشد پشت دوربین آن قرار گیرد.