آرشیو پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۹۰
زندگی: سلامت
۱۶
پیشگیری و سلامت

در هفته باید چقدر ورزش کنیم؟

همیشه ورزش کردن برای به دست آوردن و حفظ تندرستی توصیه می شود خیلی از ما هم در طول هفته ورزش می کنیم اما شاید دقیق ندانیم که چه میزان ورزش کردن برای هر فرد مناسب است.

به گزارش فیت شیپ در نخستین قدم بهتر است سبک زندگی را تغییر دهیم؛ مثلا هنگام رفتن به مراکز خرید یا کار روزانه از خودرو شخصی استفاده نکنیم، تحرک زیاد در طول روز می تواند نوعی ورزش سبک محسوب شود، حدود نیم ساعت انجام ورزش های هوازی در طول روز و حدود 3 تا 5 روز در هفته برای سلامتی بسیار مفید است. از جمله ورزش های هوازی ایروبیک، شنا، دوچرخه سواری و ورزش های توپی مانند والیبال و بسکتبال و امثال آنها هستند. اگر قصد دارید بعد از یک دوره طولانی ورزش نکردن شروع به انجام ورزش کنید می توانید با زمان های کوتاه شروع کنید؛ در روزهای اول فقط ده تا 15 دقیقه کار کنید و هر روز به این میزان اضافه کنید تا کم کم بتوانید این زمان را به بالای نیم ساعت برسانید در شروع فعالیت ورزشی هم حداقل 5 دقیقه را به گرم کردن بدن اختصاص دهید.

انجام ورزش های هوازی به طور منظم فواید زیادی دارد؛ به عنوان مثال توده های چربی در بدن کاهش پیدا می کند و میزان فشارخون کم می شود. برای دور ماندن از انواع بیماری ها لازم است ورزش به طور منظم، جزئی از برنامه روزانه شما شود.