آرشیو پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶، شماره ۴۲۳۹
بازار دیجیتال
۱۳

از آن سو

زمان فرآیند جابه جایی اپراتور موبایل یک روزه شد

مهر: معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری از کاهش مدت زمان انجام طرح جابه جایی اپراتور موبایل (ترابرد) برای مشترکان دائمی و اعتباری تلفن همراه خبر داد.

مجید حقی گفت: به منظور افزایش رضایتمندی مشترکان و با اصلاح فرآیند احراز هویت و تایید مشترک برای ثبت درخواست ترابرد، راه اندازی سرویس OTP و جایگزینی آن با پیامک و کاهش زمان برخی از فرآیندهای داخلی با همکاری اپراتورهای تلفن همراه، فرآیند ترابرد مشترکان تلفن همراه اعتباری از سه روز به یک روز و تلفن همراه دائمی از پنج روز به سه روز کاهش یافته است.وی با تاکید بر اینکه نظارت بر حوزه تلفن همراه به طور جدی و مستمر انجام می شود، افزود: با تغییرات ایجاد شده میزان شکایات ثبت شده مشترکان در سامانه 195 درباره ترابرد شماره تلفن همراه از مهر سال جاری نسبت به ماه های قبل 20 درصد کمتر شده است.به گزارش خبرگزاری مهر، ترابرد تلفن همراه فرآیندی است که براساس آن مشترکان تلفن همراه بدون تغییر شماره خود می توانند اپراتور سرویس دهنده شان را تغییر دهند.

هشدار مایکروسافت در مورد کند شدن ویندوز بعد از به روزرسانی

فارس: مایکروسافت اعلام کرده که نصب وصله های به روزرسان برای حل دو مشکل امنیتی موسوم به اسپکتر و ملت داون ممکن است به کندشدن عملکرد ویندوز منجر شود.

این دو مشکل تقریبا تمامی تراشه ها و پردازنده های تولیدی شرکت اینتل از سال 1995 به این سو را دربرمی گیرد و منجر به دسترسی هکرها به اطلاعات ذخیره شده در حافظه رایانه می شود. این آسیب پذیری موجب نگرانی جدی کارشناسان امنیتی شده، زیرا امکان سرایت آن به تراشه های تولیدی شرکت های ای آرام و ای ام دی وجود دارد و هکرها از این طریق می توانند کلمات عبور و دیگر اطلاعات حساس را سرقت کنند.مایکروسافت می گوید نسل پردازنده و قدمت سیستم عامل مورد استفاده نقش مهمی در میزان تاثیر نصب وصله ها بر عملکرد سیستم ایفا می کند و ممکن است میزان کند شدن در سیستم عامل های قدیمی تر بیشتر باشد.مایکروسافت می گوید در حال بررسی موضوع است و تلاش می کند تا عملکرد ویندوز را در آینده بهتر کند. نکته نگران کننده این است که کاربران ویندوز 10 که از تراشه های پیشرفتهSkylake، Kabylake و... استفاده می کنند نیز با این مشکل دست به گریبان هستند.