آرشیو پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۱۶
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

بالاخره کرکس های آشوبگرند یا معترضان محترم؟!

صادرکنندگان بیانیه موسوم به 16 اصلاح طلب درباره اتفاقات اخیر، بالاخره معتقدند معترضان «کرکس و فرصت طلب و آشوبگرند» یا معترضانی که باید آزاد باشند و رسمیت داشته باشند؟!

تابناک با طرح این سوال نوشت: 16 فعال سیاسی اصلاح طلب روز گذشته با انتشار بیانیه ای دو موضع کاملا متفاوت با هم را اتخاذ کردند، مواضعی که از یک طرف به دنبال حفظ جریان اصلاح طلبی در چارچوب خواسته های نظام و تلاش برای اعتماد به این جریان است و از طرف دیگر ژست آزادیخواهی داشته و خود را علاقه مند به مردم و حرکت های مردمی نشان می دهد. اگرچه برخی از امضاءکنندگان همین بیانیه، پیش تر مواضعی متفاوت با آنچه عنوان کرده اند، گرفته اند.

آنچه درباره این بیانیه به چشم می آید و در شبکه های اجتماعی نیز بعضا مطرح می شود این است که در شرایط بحران، دست کم سه تن از افرادی که بیانیه «16 اصلاح طلب» را امضاء و خواستار آزادی دانشجویان و مردم عادی شده اند، 72 ساعت قبل از صدور این بیانیه خواستار «جمع کردن آنها به هر ترتیب» بودند و آنها را «کرکس»،«فرصت طلب»،«آشوبگر» و... نامیدند. کاربران شبکه های اجتماعی درباره جمع کردن این اظهار نظر با بیانیه صادر شده گفته اند که «بله، حافظه تاریخی ما کوتاه است، اما نه دیگر 72 ساعت!»

از طرفی همه ما به دلایل و عوامل مختلف شکل گیری این اعتراضات کم و بیش آگاهیم، اینکه صرفا این دلایل را برای بهره برداری های سیاسی بیان کنیم که دردی از مردم دوا نمی کند و چیزی از تهدید پیش رو نیز کم نخواهد کرد.