آرشیو پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۱۶
اقتصادی
۴

مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان: پیش بینی می شود در سال میلادی جدید با افزایش قیمت محصولات فولادی مواجه شویم

اصفهان- خبرنگار کیهان: مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به وضعیت احتمالی بازار جهانی فولاد در سال جدید میلادی تصریح کرد: به نظر می رسد به علت ادامه افزایش مصرف فولاد در چین و همچنین ادامه محدودیت های تولید ناشی از تدابیر زیست محیطی در این کشور در سال 2018، با افزایش قیمت محصولات فولادی مواجه باشیم.

بهرام سبحانی افزود: در این حالت به دلیل کاهش عرضه مواد اولیه و مصرفی از جمله الکترود گرافیتی و افزایش قیمت ها، ممکن است فرصت ها و تهدیدهایی برای سایر فولادسازان جهان به وجود آید؛ بنابراین باید با افزایش بهره وری، کنترل هزینه ها و آگاهی کامل از بازارهای داخلی و جهانی خود را به گونه ای آماده کنیم که بتوانیم به لحاظ میزان تولید و قیمت تمام شده پاسخگوی مشتریان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر یک میلیارد تن آهن قراضه آماده مصرف در جهان موجود است، گفت: وجود این میزان آهن قراضه برابر است با حدود 1/5 میلیارد تن سنگ آهن و این بدان معنی است که طبق پیش بینی های به عمل آمده، احتمالا مصرف سنگ آهن نه تنها افزایشی نخواهد یافت، بلکه کاهش نیز خواهد یافت و اینکه فولادسازان چین به تازگی بکارگیری کوره های قوس الکتریکی را در دستور کار خود قرار داده اند می تواند علاوه بر مباحث زیست محیطی ریشه در وجود این میزان قراضه نیز داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت اطلاعات در فضای کسب و کار تاکید کرد: در دنیای به شدت رقابتی امروز، داشتن اطلاعات به روز و دقیق نقش موثری در تولید و عرضه محصول و موفقیت بنگاه های اقتصادی دارد.

مدیرعامل فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی وقتی سودده می شوند که بتوانند محصولات با ارزش افزوده بالا تولید کنند.

وی از کاهش هزینه ها به عنوان یکی از راهکارهای افزایش درآمد و سود شرکت یاد کرد و افزود: فولاد مبارکه توانست شرایط سخت دو سال گذشته را به خوبی پشت سر گذاشته و با سرمایه گذاری هدفمند تولید را از 5/4 به 7/2 میلیون تن برساند.