آرشیو پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۱۶
ورزشی
۹

ریاست دادگر در تیراندازی بالاخره رسمی شد

سایت فدراسیون جهانی بالاخره نام جدید رئیس فدراسیون تیراندازی ایران را ثبت کرد.

در حالی که چند ماه از انتخاب علی دادگر به عنوان رئیس فدراسیون تیراندازی ایران می گذرد، تا سه شنبه همچنان فدراسیون جهانی سیدمهدی هاشمی را به عنوان رئیس فدراسیون ایران می شناخت. برکناری هاشمی با رای دیوان عدالت اداری در یک سال اخیر حاشیه های زیادی را برای این رشته به وجود آورد. کار به جایی رسید که هاشمی اعتقاد داشت باید بار دیگر به فدراسیون بازگردد و رئیس قانونی محسوب شود.

بالاخره دیروز فدراسیون جهانی تیراندازی با توجه به نامه کمیته ملی المپیک ایران نام علی دادگر را به عنوان رئیس فدراسیون ایران در سایت خود ثبت کرد. بدین ترتیب در آستانه برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک حاشیه های فدراسیون تیراندازی هم به پایان رسید و حضور دادگر هم در مجمع بدون حرف و حدیث خواهد بود.

پس از این اتفاق مهدی هاشمی رئیس سابق فدراسیون تیراندازی در نامه ای به کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک اظهار داشت: «رئیس محترم کمیته ملی المپیک آنچه در 20 تیرماه 96 برگزار شد بنابر ماده 6 اساسنامه فدراسیون های ورزشی آماتوری مجمع فوق العاده نبوده است. پس از آن نیز مجمع فدراسیون تیراندازی برابر تبصره 3 ماده 5 اساسنامه تشکیل نشده است. کمیته ملی المپیک در یک نامه دوبار دروغ گفته است. در حالی که کمیته حکم شعبه سوم تجدید نظر دیوان عدالت اداری در اعمال ماده 79 آیین دادرسی دیوان را دریافت کرد پذیرفت و براساس آن در 9 اوت 2017 نامه رسمی به فدراسیون جهانی تیراندازی نوشت(پیوست است) و رئیس فدراسیون تیراندازی را بر اساس قانون معرفی کرد. پس از آن نامه هیچ اتفاق حقوقی موثر دیگر روی نداده است که تغییری در شرایط ایجاد کند. این نیست جز اینکه کمیته المپیک زیر بار فشار وزارت ورزش و جوانان برای مهندسی انتخابات فدراسیون های ورزشی و کمیته ملی المپیک سر خم کرده است.»