آرشیو پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۱۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

آغاز بازسازی 77 هزار واحد مسکونی خسارت دیده در زلزله کرمانشاه

استاندار کرمانشاه از شروع بازسازی 77هزار واحد مسکونی آسیب دیده در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: بانک های عامل باید درمدت 45 روز با صاحبان 77 هزار واحد مسکونی قرارداد عقد کنند.

هوشنگ بازوند در جلسه ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده در استانداری کرمانشاه افزود: از این تعداد واحد مسکونی 20هزار واحد 100درصد تخریب شده است که در اولویت اول بازسازی قرار دارند.

به گفته وی، همچنین 17 هزار واحد تخریبی نوع دوم نیز شناسایی شده که باید از نو ساخته شود و همچنین 57 هزار واحد نیز باید تعمیر گردد.

بازوند در ادامه از دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش و ستادهای معین بنیاد مسکن در استان خواست ظرف 10روز برای احداث 239 واحد خانه بهداشت و درمان، 137 مدرسه و واحدهای مسکونی حوزه تحت تکلف، برنامه ریزی و مشکلات را اعلام کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یک هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی ابلاغ شده گفت: فرمانداران و مدیران استان تلاش مضاعف کنند که این اعتبار هرچه سریعتر جذب شود و در اسکان دائمی باید سرعت عمل داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه یک هزار و 241 میلیارد تومان به زیر ساخت های دولتی آسیب وارد شده است از تمام مدیران خواست با رایزنی با وزیران وزارتخانه های متبوع، طبق مصوبه مجلس اعتبارات بازسازی تاسیسات دولتی را هر چه سریع تر تا قبل از فصل تابستان تامین کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: بانک های عامل در بازسازی و پرداخت وام های مسکن باید مشکلات مرتبط با پرداخت وام زیر 12 میلیون تومان، ضامن یک نفره، کمبود نیروی کار و راه اندازی شعب سیار خود را حل کنند.

وی در ادامه به قیمت های نظام مهندسی استان برای نقشه کشی واحدهای تخریب شده انتقاد کرد و گفت: با وجود اینکه بنیاد مسکن 800 هزار تومان هزینه تقبل کرده ولی نظام مهندسی استان برای نقش و نظارت متری 10 هزار تومان خواسته است. این در حالی است که استان های دیگر به خاطر رضای خدا رایگان یا نصف این قیمت را می گیرند.

وی در پایان از همه مدیران خواست توجه به وضعیت مناطق زلزله اولویت کاری خود قرار دهند.