آرشیو پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۱۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

در پی نقص فنی در یکی از فلرهای پالایشگاه؛ دود غلیظ بخشی از آسمان آبادان را فرا گرفت

در پی بروز نقص فنی در یکی از فلرهای پالایشگاه، دود غلیظ ناشی از فعالیت آن بخشی از آسمان آبادان را سیاه کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان دراین باره گفت: این دود غلیظ مربوط به خارج شدن یک دستگاه کمپرسور واحد کت کراکر فاز جدید پالایشگاه از مدار است که باعث فاصله گرفتن محل اشتعال گاز خروجی از راس فلر و نیز انتشار دود در سطح شهر شده است.

علی فتحی نیا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صبح دیروز تذکر لازم به مسئولان پالایشگاه درخصوص رفع این مشکل داده شد.

وی گفت: بنا بر اعلام مسئولان پالایشگاه آبادان یک تیم 20 نفره از متخصصان این شرکت به برطرف کردن مشکل پیش آمده مشغول شدند.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب روز سه شنبه درخصوص طرح شکایت اداره کل حفاظت محیط زیست و اداره کل بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خوزستان از پالایشگاه نفت در اهواز، گفت: منشا آلودگی محیط زیستی خوزستان فلرهای نفتی نیست و کسی حق تهدید من و همکارانم در نفت را ندارد زیرا به عنوان شخصی فنی در شرکت نفت مطمئنم که منشا آلودگی های محیط زیستی خوزستان مطلقا از فلرهای نفتی نیست.

بیژن عالی پور این سخنان را در نشست بررسی مشکلات ناشی از فعالیت های نفتی و لزوم مدیریت اصولی انتشار آلاینده های خروجی از فلرهای نفتی و راهکارهای کارشناسی آن در استانداری خوزستان اظهار کرد و ادامه داد: من معتقدم که این فلرها آلودگی ایجاد می کند و منکر این آلودگی هم نیستیم اما نه آن آلودگی که برخی در بوق و کرنا می کنند... از حرف های مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان تعجب می کنم و صحبت های مسئولان بهداشت و درمان خوزستان درباره ایجاد آلایندگی توسط فلرهای نفتی و بیمارهای تنفسی مرتبط با آن را قبول ندارم.