آرشیو پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۱۶
صفحه آخر
۱۲

ایندیپندنت: رئیس جمهور آمریکا در حرف زدن فرقی با یک کودک 8 ساله ندارد

تحلیل های صورت گرفته بر روی صحبت ها و واژه های به کار گرفته شده توسط 15 رئیس جمهوری آمریکا از 1929 نشان می دهد که ترامپ از همگی آنها پایین تر است و همانند یک بچه هشت ساله حرف می زند.

10 روز مانده به پایان سال نخست ریاست جمهوری ترامپ وی با چالش های جدیدی رو به رو است.

انتشار کتاب «آتش و خشم» که در آن سلامت روانی وی زیر سوال رفته حسابی خشم وی را برانگیخته است؛ به طوری که «مایکل وولف»، نویسنده کتاب به این مسئله اشاره کرده و گفته خانواده، دوستان و همکاران ترامپ همگی آمادگی وی را برای ادامه ریاست جمهوری زیر سوال برده اند.

از سوی دیگر رسانه های مخالف هر روز از دروغگویی وی و کاهش محبوبیتش می نویسند. دادستان ویژه آمریکا هم بر اساس گزارش ها قرار است از وی درباره دخالت روس ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوالاتی بپرسد.

روزنامه ایندیپندنت اما دیروز تحلیل جدیدی از نخستین 30 هزار واژه به کار گرفته شده از سوی دونالد ترامپ، منتشر کرده که مشخص می کند که سطح خواندن وی بین سه تا هفت است که کمتر از هر رئیس جمهور دیگر از 1929 است.

بر اساس این گزارش دستور زبان و واژگان ترامپ هم نسبت به هر رئیس جمهور دیگری از زمان «هربرت هوور»، سی و یکمین رئیس جمهوری آمریکا از 1929 تا 1933 واقعا ساده است و اصلا پیچیده نیست.این مقایسه و سنجش بر مبنای مصاحبه ها، سخنرانی ها و کنفرانس های خبری تمام 15 رئیس جمهوری از زمان 1929 است صورت گرفته است.

ایندیپندنت نوشته: «استفاده ترامپ از واژه ها در مقایسه با 14 رئیس جمهوری پیش از وی تا 1929 بسیار کمتر است.»

دیروز همچنین روزنامه واشنگتن پست در گزارشی درباره «میزان دروغ های گفته شده از سوی ترامپ» در طول یک سال گذشته نوشت: «10روز مانده به پایان سال نخست ریاست جمهوری ترامپ، وی در 355 روز کاری اش 2001 مغلطه یا ادعای نادرست مطرح کرده است.

این میزان ادعا و مغلطه از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به این معناست که وی در روز بیش از 5/6 ادعای دروغ مطرح می کند.»