آرشیو پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۷
صفحه اول
۱
خبرچین/ مروری بر مهم ترین اخبار دیروز

حکایت وعده ها و «تاکتیک ماکت!»

شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و قوه قضاییه همه به کنار، دیروز خبرهای رفع احتمالی فیلتر پیام رسان تلگرام از کمیسیون امنیت ملی مجلس بیرون آمد و یکی از نماینده های عضو این کمیسیون گفت،امروز (پنجشنبه) قرار است تلگرام بدون فیلترشکن در دسترس باشد.

پس از حرف های این نماینده، سایر نماینده های عضو کمیسیون انگشت به دهان ماندند که در کجای جلسات این کمیسیون موضوع رفع فیلتر روز پنجشنبه تلگرام مطرح شده! این بود که آنها پس از ساعتی حیرت، یکی یکی به همکارشان توضیح دادند بحثی درباره رفع فیلتر مطرح نشده و شاید آقای نماینده در جلسات خصوصی نکته ای شنیده که سایر نماینده ها از شنیدنش محروم بوده اند.

اگر از خبرهای تراژیک نفتکش ایرانی در آب های چین بگذریم و موضوع پیشنهاد دو میلیون و 300 هزار تومانی طرح ترافیک خبرنگاران را هم نادیده بگیریم و به این هم کاری نداشته باشیم که چرا جواد نکونام استعفا داد یا برانکو قراردادش را تمدید کرد یا حتی چرا طارمی با الغرافه به مشکل خورد یا این که چطور خبر اجرای برنامه «هفت» از سوی مهران مدیری مطرح و تکذیب شد، آن وقت نوبت می رسد به حرف و حدیث ها درباره سهام عدالت که برخی می پرسند سود 50 هزار تومانی اش چرا به آنها نرسیده است. توضیحات درباره جزئیات طرح پرداخت سود سهام آن قدر دقیق و شفاف است که ناخواسته آدم را یاد کاری می اندازد که دیروز نخست وزیر تایلند انجام داد و به جای خود،ماکتش را به جمع خبرنگاران فرستاد و از آنها خواست به جای وی از ماکتش سوال کنند! برخی وعده ها درباره حل مسائل اقتصادی را که در خبرهای دیروز دنبال کنید، شاید باخود بگویید اگر به جای مقام وعده دهنده، ماکت آنها سخن می گفت، چندان تفاوتی نداشت.

یک روز مانده به تعیین تکلیف برجام در آمریکا، بازار گمانه زنی درباره فرجام توافق هسته ای هم داغ است و در تازه ترین واکنش ها ظریف گفته شاید حتی خود ترامپ هم نداند با برجام چه می کند. از آنجا که گفته شده پرزیدنت سرزمین یانکی ها فعلا مشغول تیراژ یک میلیون نسخه ای کتاب «آتش و خشم» است، بعید نیست او هم برای پاسخ به خبرنگاران درباره این که با توافق هسته ای ایران چه خواهد کرد، دست به دامن «تاکتیک ماکت» شود.