آرشیو پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۷
ماشین
۷
خودروی روز

بنتلی بنتایگا با سیستم محرک پلاگین هیبریدی به بازار می آید

بنتلی برای حفظ جایگاه خود در رده خودروهای شاسی بلند به فکر طراحی و ساخت یک نسخه پلاگین هیبریدی افتاده است که رونمایی رسمی از آن در نمایشگاه اتومبیل ژنو انجام خواهد شد. به گزارش پرشین خودرو تا قبل از معرفی رسمی لامبورگینی اوروس، بدون شک خودروی شاسی بلند بنتلی بنتایگا سریع ترین خودروی جهان بوده و صدالبته لوکس ترین خودروی شاسی بلند جهان است که تاکنون موفق به حفظ ویژگی دوم خود شده، اما این عنوان نیز دوام زیادی نخواهد داشت، زیرا شرکت خودروسازی رولزرویس در حال کار روی محصولی شاسی بلند بوده و پیشرفت آن را به مرحله آزمون جاده ای رسانده است.

حال شرکت خودروسازی بنتلی برای این که بتواند همچنان بازار شاسی بلند خود را قوی نگه دارد، به فکر طراحی و ساخت یک نسخه پلاگین هیبریدی افتاده که رونمایی رسمی و ارائه جزئیات فنی آن در اسفند امسال و در نمایشگاه اتومبیل ژنو انجام خواهد شد. این خودروساز بریتانیایی تصمیم دارد برای بهبود شرایط این خودرو در بازار، یک پیشرانه پلاگین هیبریدی نیز به مجموعه سیستم های محرک این خودرو اضافه کند که همچون پیشرانه هشت سیلندر توربوشارژر، این سیستم محرک پلاگین هیبریدی نیز برگرفته از محصولات پورشه خواهد بود.

به لطف شرکت خودروسازی فولکس واگن، شرکت خودروسازی بنتلی امکان دسترسی به سیستم های محرک پورشه را پیدا کرده است و حالا در نسخه های پلاگین هیبریدی خود انتظار می رود از سیستم محرک پورشه پانامرا E-Hybrid استفاده کند که باتوجه به ادعای منابع خبری، متشکل از دو موتور الکتریکی قدرتمند و همچنین یک پیشرانه 9/2 لیتری شش سیلندر توربوشارژر خواهد بود که مجموع خروجی قدرت و گشتاور آنان به چیزی حدود 456 اسب بخار و 620 نیوتن متر خواهد رسید.