آرشیو پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۷
ماشین
۷

شاسی بلند برقی بایتون معرفی شد

شرکت برقی ساز جدید چینی به نام بایتون، اولین خودروی مفهومی خود را در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی (CES 2018) لاس وگاس معرفی کرد. به گزارش خبرخودرو، بایتون کانسپت که اولین تیزر آن ماه پاییز امسال منتشر شد یک کراس اوور برقی با ارتفاع زیاد است که از نسل جدید سیستم های سرگرمی و هدایت نیمه خودران بهره می برد. طراحی بایتون کانسپت قابل توجه و آینده نگرانه است البته به اندازه برخی خودروهای نمایشی اخیر عجیب و غریب نیست.

بایتون با این خودرو ادعای بزرگی ندارد و رکورد جدیدی نیز ثبت نکرده است. مدل پایه این خودرو قیمت 45 هزار دلار خواهد داشت و طیف حرکتی آن نیز 402 کیلومتر اعلام شده است. مدل پایه این خودرو دارای موتور برقی نصب شده در عقب با قدرت 272 اسب بخار است، البته مدل دو موتوره عملکرد بالای این خودرو قدرت 476 اسب بخار خواهد داشت، در حالی که طیف حرکتی آن نیز با یک بسته باتری بزرگ به 523 کیلومتر افزایش می یابد. گفته می شود این خودرو قابلیت رقابت با نسخه پایه مدل X 75D تسلا را دارد که طیف حرکتی آن 417 کیلومتر است.

بایتون کانسپت به جای داشبوردی معمولی از نمایشگر بزرگی بهره می برد که بین ستون های A کشیده شده و کمک می کند راننده و سرنشین جلو، محیط های مخصوص به خود را تنظیم کنند. یک نمایشگر مکمل هشت اینچی نیز روی مرکز فرمان این خودرو قرار دارد، در حالی که سرنشینان عقب نیز از نمایشگری بزرگ با تشخیص چهره و کنترل حرکتی بهره می برند.

قرار است این مدل سال 1398/ 2019 عرضه شود و به سیستم هدایت خودران سطح 3 مجهز شود، در حالی که فناوری سطح 4 در دهه آینده برای آن ارائه می شود.