آرشیو پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۷
ورزش
۱۸

مهلت 5 روزه پرسپولیس برای فرار از کسر امتیاز

در شرایطی که کمتر از یک هفته به پایان مهلت تعیین شده از سوی فیفا برای پرداخت مطالبات گابریل و جلوگیری از اعمال کسر شش امتیاز از پرسپولیس باقی مانده، مسئولان این باشگاه در تلاشند تا این پرونده را به دادگاه CAS ارجاع دهند که این موضوع به دغدغه و نگرانی هواداران این باشگاه تبدیل شده است.

کمیته انضباطی فیفا باشگاه پرسپولیس را به پرداخت 120 هزار دلار بابت مطالبات فرناندو گابریل بازیکن برزیلی سابق سرخپوشان محکوم کرده بود. پس از صدور حکم فیفا، باشگاه پرسپولیس با گابریل به توافق رسید که مطالبات این بازیکن در شش قسط 20 هزار دلاری از سوی باشگاه پرداخت شود. به دلیل تحریم های بانکی، پرسپولیس مطالبات گابریل را به حساب مدیر برنامه های ایرانی او واریز کرده بود، اما این مدیر برنامه فقط مبلغ 18 هزار دلار را به گابریل پرداخت کرده و مابقی پول را بابت مطالبات خودش برداشت کرده است.

گرشاسبی، سرپرست باشگاه پرسپولیس پس از آن که با چنین بحرانی روبه رو شد، از کارشناسان و مدیران حقوقی باشگاه خواست تا با برگزاری جلسه حضوری با گابریل وارد مذاکره شوند اما گابریل خواسته آنها را نپذیرفت. پس از آن، کارشناسان حقوقی این باشگاه به گرشاسبی پیشنهاد کردند که این پرونده به دادگاه CAS ارجاع داده شود. حال مسئولان باشگاه پرسپولیس منتظر هستند تا ببینند که آیا فیفا و دادگاه CAS می پذیرند که پرونده این شکایت در دادگاه CAS مورد داوری قرار بگیرد یا خیر. این در حالی است که کمتر از 7 روز تا موعد مقرر از سوی فیفا برای پرداخت مطالبات گابریل زمان باقی مانده و در صورتی که فیفا و دادگاه CAS تا آن زمان هیچ تصمیم خاصی درخصوص این پرونده اتخاذ نکنند و بدهی گابریل هم پرداخت نشود، احتمال کسر شش امتیاز از پرسپولیس وجود دارد.