آرشیو پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۷
جامعه
۱۷

فرار 3000 دختر از خانه در نیمه نخست سال

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به آمار پذیرش فرار دختران از منزل در سال 95، گفت: با مقایسه این آمار در نیمه نخست سال مشخص می شود آمار فرار دختران افزایش یافته است به طوری که در این زمان بالغ بر 3000 دختر از منزل فرار کرده اند.

به گزارش تسنیم، حسین اسدبیگی به آمار دختران فراری در شش ماه ابتدایی 96 اشاره کرد و افزود: در این مدت از طریق مرکز مداخله در بحران 644 مورد، خط 123، 1727 مورد، خدمات سیار 515 مورد و در نهایت از طریق مرکز مداخله در بحران نیز 144 مورد پذیرش شده اند.

وی با اشاره به این که چهار مرکز برای نگهداری دخترانی که در شهر تهران فرار می کنند، پیش بینی شده است، عنوان کرد: این افراد حداکثر سه هفته در مراکز اشاره شده نگهداری می شوند و در نهایت و درصورت تشخیص مددکار اجتماعی، فرد به خانواده بازگردانده و در غیر این صورت موضوع از طریق قضایی پیگیری می شود.

اسدبیگی با اشاره به برنامه ریزی سازمان بهزیستی کشور برای ارائه خدمات به هموطنان در استان های مختلف بیان کرد: بر همین اساس در سال جاری تعداد خودروهای اورژانس و همچنین مراکز مداخله در سطح کشور افزایش یافته است.

وی با اشاره به آمار تماس های برقرار شده درخصوص آسیب های اجتماعی، بیان کرد: بخشی از این آسیب ها به فرار دختران از منزل برمی گردد به طوری که در سال 95، 5038 مورد در این زمینه به اورژانس اجتماعی اطلاع داده شده بود.

اسدبیگی ادامه داد: آمار اشاره شده در چهار بخش ثبت شده که 1118 مورد از طریق مراکز مداخله در بحران، 1014 مورد از طریق خدمات سیار، 2579 مورد از طریق برقراری تماس با خط 123 و 259 مورد نیز از طریق پایگاه های خدمات اجتماعی پذیرش شده اند.