آرشیو شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۹۱
سیاسی
۲۱

اخبار

آشنا: ملت و دولت آماده همه گزینه های ترامپ

مشاور رئیس جمهوری با اشاره به احتمال اتخاذ هرگونه موضعی از سوی رئیس جمهوری امریکا درباره برجام تاکید کرد: ملت و دولت ایران از ابتدای توافق موسوم به برجام خود را برای همه گزینه هایی که ترامپ ممکن است رو کند، آماده کرده بودند. به گزارش «ایران»، حسام الدین آشنا در «توئیتر» افزود:«آرامش خیابان و بازار پاسخ ایرانیان به سیاست هراس افکنی و ناامیدسازی ترامپیان است.»

آخرین وضعیت زاغری

غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران گفت: نازنین زاغری در حال حاضر درحال سپری کردن محکومیتی است که دادگاه برایش تعیین کرده و صحبتی برای آزادی نشده است. وی به پرونده دیگر این فرد اشاره کرد و به «مهر» گفت: پرونده دیگر خانم زاغری اکنون در دادگاه مفتوح است و قضات مشغول بررسی آن هستند، هنوز تعیین وقت نشده است و در فرآیند دادرسی دادگاه است. دو روز پیش «جک استراو» وزیر خارجه پیشین انگلیس در مصاحبه با «پرس اسوسیشن» مدعی شد که در جریان سفر اخیرش به ایران برای شرکت در دومین کنفرانس امنیتی تهران، پیرامون آزادی نازنین زاغری (محکوم امنیتی) رایزنی کرده است. بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس پس از نشست با وزرای امور خارجه ایران، آلمان و فرانسه به میزبانی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در توئیتر خود نوشت: «در دیدار با ظریف مساله تمامی اتباع دوملیتی بریتانیا را مطرح کردم.» نازنین زاغری راتکلیف، شهروند ایرانی - انگلیسی است که به عنوان مدیر پروژه در شرکت رسانه های گروهی «تامسون رویترز» فعالیت می کرد و فروردین ماه سال 1395 در تهران دستگیر شد. وی در دادگاه انقلاب به 5 سال حبس محکوم شده است.

ناوشکن دماوند دچار حادثه شد

نیروی دریایی ارتش از برخورد ناوشکن دماوند با موج شکن در دریای خزر خبر داد. به گزارش روابط عمومی منطقه چهارم نداجا، صبح چهارشنبه ناوشکن دماوند هنگام ورود به بندر به علت افزایش سرعت باد و طوفان شدید در دریای خزر، با موج شکن برخورد جزیی داشته است. بنا براین گزارش، کارشناسان نظامی گفته اند که آسیب های وارده ناچیز بوده و صدمه وارده در زمان کوتاهی برطرف خواهد شد.