آرشیو شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۴۲۴۰
بازار دیجیتال
۲۶

نو رسیده

محصول جدید SanDisk برای CES 2018 فلش مموری یک ترابایتی!

دنیای اقتصاد: هر سال در نمایشگاه CES علاوه بر لپ تاپ ها، گجت ها، تلویزیون ها و سایر لوازم جدید دیجیتالی فلش مموری های جدیدی هم دیده می شوند. امسال هم SanDisk کوچک ترین فلش مموری یک ترابایتی دنیا را معرفی کرد که با یو اس بی نوع C کار می کند.

این فلش مموری بیشترین حافظه را ندارد، چراکه سال گذشته کمپانی Kingstone یک فلش مموری 2 ترابایتی را معرفی کرد. اما موضوع اصلی اینجاست که فلش مموری کینگ استون خیلی بزرگ بود و قاب زمختی هم داشت. فلش مموری جدید و کوچک سن دیسک، کنار همه ویژگی های بی نظیرش یک ویژگی جذاب دارد و آن هم استفاده از یو اس بی C است. این قابلیت یعنی شما می توانید علاوه بر کامپیوتر، این فلش را مستقیما به موبایل اندرویدی خود وصل کنید و اطلاعات را انتقال بدهید.در حال حاضر این محصول فقط یک پروتوتایپ است، البته پروتوتایپی که کار می کند و فقط زمان عرضه یا قیمت آن هنوز مشخص نشده است. اگر شما یک حافظه SSD یک ترابایتی با یو اس بی C را بخواهید بخرید باید 350 دلار پرداخت کنید. حال تصور اینکه سن دیسک بتواند این محصول را کمتر از 350 دلار به دست مشتری برساند بسیار سخت است.

گوگل برای اکو شو رقیب می تراشد!

دنیای اقتصاد: براساس اعلام گوگل، دستیار گوگلGoogle Assistant به زودی روی صفحه نمایش های هوشمند قابل دسترسی خواهد بود. این کمپانی از ارائه این قابلیت در محصولات شرکت های JBL، لنوو، ال جی و سونی در سالی که پیش رو است خبر داد.این نمایشگرهای هوشمند همراه با دستیار گوگل این قابلیت را به شما می دهند که ویدئو های یوتیوب را تماشا کنید، با گوگل Duo تماس تصویری بگیرید، عکس هایتان را از گوگل فوتوز پیدا کنید و در مورد موضوع های مورد علاقه تان از او نظر بپرسید. این دستیار روی نمایشگرهای هوشمندی که توسط پلت فرم IoT این کمپانی یعنی Android Things طراحی شده است قرار می گیرد، به گفته گوگل این دستگاه ها به Google Cast نیز مجهز خواهند بود.

لنوو قدم اول در این راه را برداشته است و دستگاهی که فعلا به آن نمایشگر هوشمند لنوو می گویند را معرفی کرده است. این دستگاه براساس تراشه دستیار طراحی صفحه نمایش 624 این کمپانی، توسط Qualcomm Home Hub Platform که خود تازه معرفی شده است، طراحی شده است و دارای صفحه نمایش لمسی full HD خواهد بود. این دستگاه در دو اندازه 8 و 10اینچی و در دو رنگ خاکستری روشن و بامبو ی طبیعی به بازار ارائه خواهد شد. مدل 8 اینچی 99/ 199 دلار قیمت گذاری شده است و مدل 10 اینچی 99/ 249 دلار به فروش خواهد رسید.