آرشیو شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۱۷
شهرستان ها
۷

استاندار خبر داد

خراسان رضوی رتبه نخست کشور در جذب سرمایه گذاری خارجی

استاندار خراسان رضوی گفت: این استان رتبه نخست کشور در جذب سرمایه گذاری خارجی را در قالب طرح های مصوب امسال کسب کرد.

علیرضا رشیدیان در نشست اعضای شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت در مشهد افزود: با ایجاد ظرفیت جدید برای جذب سرمایه گذاری خارجی در این استان 25 طرح با 580 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی تصویب شده است.

وی اظهار کرد: به رغم خشکسالی چندین ساله در خراسان رضوی و مشکلات عدیده در این بخش، نگاه متولیان به بخش کشاورزی استان مطلوب بوده به طوری که نسبت پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی استان طی سال جاری 15 درصد و بیش از میانگین کشوری (7/9درصد) بوده است.

وی با اشاره به مشکلات صاحبان مشاغل خانگی از شهردار و متولیان بخش شهرسازی خواست با ایجاد فروشگاه های زنجیره ای در مشهد به تامین نیاز زائران، حمایت از کالای ایرانی و ایجاد واحدهای کوچک برای عرضه محصولات مشاغل خانگی اقدام کنند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به سفر اخیر معاون اول رئیس جمهوری به این استان افزود: در این سفر چند پروژه بزرگ اقتصادی به بهره برداری رسید و یکهزار و 690 خانه بازسازی شده مربوط به زلزله 16 فروردین ماه به صاحبان آنها تحویل شد.

وی آغاز عملیات اجرایی راه آهن شرق در بخش کالشور تا گناباد، گازرسانی به 180 روستا و آغاز بزرگ ترین پروژه گازرسانی در استان از مسیر تربت حیدریه به کاشمر را از دیگر اقدامات عمرانی در سفر اخیر معاون اول رئیس جمهوری به خراسان رضوی برشمرد.

وی اظهار کرد: کارهای مقدماتی پروژه برقی شدن قطار مشهد - تهران آغاز شده اما اقدامات عملیاتی آن از ابتدای سال آینده از قطعه مشهد تا نیشابور آغاز می شود.

رشیدیان با اشاره به سفر اخیر خود به جمهوری تاتارستان گفت: بخش تولید خراسان رضوی به تنهایی قادر به تامین خواسته های روسیه که تاتارستان تنها بخشی از آن است، نمی باشد لذا ضروری است کنسرسیوم های تولیدی در این استان ایجاد شود تا بتوان به تامین کالای مطلوب و استاندارد مورد نظر روسیه دست یافت.

وی افزود: تجار ایرانی در روسیه و جمهوری تاتارستان در سطح خرد و نامناسب هستند که برای جلوگیری از رقابت های تخریبی باید نسبت به ساماندهی و هدفمند کردن تجار خراسان رضوی در آن مناطق تدبیر و اقدام شود.

وی اظهار کرد: ایجاد خط اعتباری ویژه در بانک های روسیه برای تجار خراسان رضوی به منظور تسهیل داد و ستد آنان ضروری است.