آرشیو شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۳۰۵۹
روزنامه فردا
۱۶
حرف درشت

پوریا عالمی جایزه یک میلیاردتومانی هک را برد

روش هک برنامه آی گپ!

پوریا عالمی

خدا را شکر می کنیم که تلگرام و فیس تایم و وایبر و فیس بوک و توییتر و چی و چی بسته شده است. همان طور که می دانید، همه اینها سوراخ داشتند و راحت می شد هکشان کرد و به همین دلیل هم بود که تک تک اینها فیلتر شدند که مبادا خدای نکرده کسی اینها را هک نکند و به اطلاعات ما دسترسی پیدا نکنند.

خدا را شکر می کنیم که اینها بسته شده است وگرنه فکر کن ما اینجا نشسته بودیم که یکهو این خارجی ها می رفتند توی گوشی ما و عکس های خانوادگی ما و سوفیا را نگاه می کردند.

حالا البته شما نگران نباشید، چون جلوی این فاجعه گرفته شده است و آنها که اینها را بسته اند، یک پیام رسان ساخته اند به اسم آی گپ.

مدیر آی گپ چند روز پیش اعلام کرده که آی گپ هیچ سوراخی ندارد و کسی نمی تواند هکش کند. بعد گفته اگر کسی توانست این اپلیکیشن بدون سوراخ را هک کند و به اطلاعات آن دسترسی پیدا کند، یک میلیارد تومان جایزه می گیرد!

یک میلیارد تومان؟ یعنی ما اگر بگوییم چطوری به اطلاعات این برنامه شما می شود دست پیدا کرد، یک میلیارد تومان به ما جایزه می دهید؟

خیلی خب. ببینید دسترسی به اطلاعات آی گپ و باقی برنامه های مید این ایران اصلا نیاز به هک ندارد. فقط نیاز به یک تلفن دارد!

یعنی شما نشستی توی دفترت و داری کار می کنی، تلفن زنگ می خورد و یکی پشت گوشی می گوید: سلام برادر! اطلاعات همه کاربران برنامه پیام رسانت را بریز روی سی دی و با پیک موتوری بفرست برای ما!

شما هم می گویی چشم.

پس همان طور که دیدید، ما توانستیم به روش های هک برنامه آی گپ دست پیدا کنیم. لطفا جایزه یک میلیاردی ما را فردا به حساب ما بریزید و یادتان باشد قول این جایزه را داده اید و نمی توانید زیر قولتان بزنید و حق این دانشمند جوان را بخورید.