آرشیو شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۸
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

میرزاپور در رقابت های کشتی پهلوانی، رفتار پهلوانانه داشت

صادق زاده بازوبند پهلوانی بست

فینال رقابت های کشتی پهلوانی آن گونه که انتظار می رفت، نبود و ورزشی که باید بدون حاشیه، ارزش های پهلوانی را به نمایش بگذارد با اتفاقات زیادی همراه بود. این رقابت ها با گرامیداشت زنده یادها عباس زندی و علیرضا سلیمانی در مشهد برگزار شد و جابر صادق زاده با شکست احمد میرزاپور به عنوان پهلوانی سال 96 رسید.

در این مبارزه صادق زاده در حالی که از حریفش عقب بود، با به روی پل بردن حریفش به برتری با ضربه فنی رسید. سال گذشته نیز این دو کشتی گیر به دیدار پایانی رسیده بودند که صادق زاده در سال قبل هم بازوبند پهلوانی را بر باز و بسته بود.

جابر صادق زاده درباره اتفاقات کشتی پایانی گفت: تماشاگران مشهدی دوست داشتند احمد میرزاپور کشتی را با پیروزی به پایان برساند اما جذابیت های کشتی همین صحنه هاست. از دید من بازوبند پهلوانی یک موضوع نمادین است که شاید خیلی ها هفته بعد این موضوع را فراموش کنند و چیزی که خواهد ماند، رفتار و منش قهرمانی در کشتی است. از دید من احمد میرزاپور، پهلوان واقعی است و فرقی نمی کند من یا ایشان قهرمان ایران شویم. موضوع مهم، این رفتار پهلوانانه است که تمام تلاش خود را کرده است تا این شرایط را ادامه دهم.

رفتار جوانمردانه احمد میرزاپور، پس از انجام دیدار فینال کشتی پهلوانی و همراهی و حضور وی در کنار جابر صادق زاده روی تشک مسابقات در هنگام اهدای بازوبند پهلوانی کشور، با توجه به شرایط خاص مسابقه فینال؛ رفتار بسیار ارزشمندی از سوی این کشتی گیر خراسانی بود که مصداق رفتار پهلوانانه است.

وی در شهر خود در مقابل دیدگان تماشاگران مشتاق خراسانی که همگی به دنبال پیروزی او بودند و در شرایطی که مردم به نحوه قضاوت داوران اعتراض داشتند، بازنده اعلام شد و برای کمک به حضور جابر صادق زاده و اجرای مراسم اهدای بازوبند پهلوانی او و کاهش فضای ملتهب میان مردم علاقه مند و معترض به نتیجه مسابقه، در کنار جابر صادق زاده قرار گرفت تا مراسم اهدای بازوبند رقیبش در فضایی آرام و به دور از اعتراضات شدید مردم ناراضی از نحوه قضاوت داوران برگزار شود.

تماشاگران نیز با وجود ناراحتی و اعتراض خود، به احترام این رفتار جوانمردانه میرزاپور، اجازه برگزاری مراسم اهدای بازوبند به رقیب کشتی گیر هم استانی خود را در فضایی مناسب دادند.