آرشیو شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۸
فوتبال ایران
۱۱

نقش رایزنی سیاسی در یک بازی دوستانه

در حالی چندی پیش خبرگزاری آناتولی به نقل از فدراسیون فوتبال ترکیه از موافقت این فدراسیون با مسابقه دوستانه با تیم ملی ایران، قبل از آغاز بازی های جام جهانی 2018 روسیه خبر داده بود که گفته می شود بعد از مکاتبات مقامات فدراسیون فوتبال ایران با همتایان ترکیه ای، یکی از معاونان دفتر رئیس جمهور که پیش از این سال ها سابقه تصدی نمایندگی سیاسی کشورمان در ترکیه را بر عهده داشته، نقش اساسی در موافقت طرف ترک با این بازی داشته است.

گفته می شود وی که به همین مناسبت ارتباط خوبی با مقامات ترکیه ای دارد، در تماس با وزیر ورزش و مقامات ارشد دولت ترکیه موضوع مکاتبه فدراسیون فوتبال را پیگیری و موافقت نهایی در این زمینه را اخذ کرده است. بر همین اساس، دیدار دوستانه تیم های ملی فوتبال ترکیه و ایران قبل از شروع جام جهانی 2018 روسیه برگزار خواهد شد.

بررسی گزینه اردوی اروپایی

کارلوس کی روش که در اروپا به سر می برد، این روزها با توجه به برنامه قبلی خود که به فدراسیون فوتبال ارائه داده، گزینه های مختلف را برای اردوی تیم ملی در اردیبهشت ماه مورد بررسی قرار می دهد تا ملی پوشان ایران در اردیبهشت بخش مهمی از اردوی منتهی به جام جهانی را در بهترین شرایط پشت سر بگذارند. اتریش، یونان و ایتالیا از گزینه های اردوی اروپایی ایران به شمار می آیند.