آرشیو شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۸
فوتبال ایران
۱۱

فقط در خاک خودمان با امارات و عربستان بازی می کنیم

«مصر» مثل فوتبال قطر

هر چند فشارهای سیاسی عربستان و امارات پا به ورزش گذاشته و بعضی از کشورها ازجلمه ایران و قطر را از حق خودشان محروم می کند اما این بار قطری ها شمشیر را برای همسایه های خود از رو بسته اند، پایشان را در یک کفش کرده اند و اصرار دارند که فقط در خاک خودشان با این دو کشور بازی می کنند.

همین چندوقت پیش بود که عربستانی ها پس از این که حاضر نشدند با تیم های ایرانی در خاک کشورمان بازی کنند به دلیل اختلاقات سیاسی با قطر تصمیم مشابهی گرفتند و در نامه ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا خواستار این شدند که بازی با تیم های باشگاهی و ملی این کشور هم در خاک کشور دیگریبرگزار شود.

رویه ای غلط که AFC به آن تن داده است و دلارهای عربستانی ها شرایط را طوری رقم زده که هر تصمیمی که آنها می گیرند،کنفدراسیون فوتبال آسیا مجاب به اجراست! با این حال این بار قطری ها که آنها هم از کشورهای متمول جهان هستند، اعلام کرده اند فقط در خاک خودشان با عربستان و امارات بازی خواهند کرد.

محمد الانصاری، دبیرکل فدراسیون فوتبال قطر در این باره گفته است: «ما اصلاحاضر نیستیم در کشور ثالث به مصاف حریفان خود برویم. بارها اعلام کرده ایم قطر نمی خواهد ورزش را با سیاست قاطی کند. ما آماده میزبانی از هر تیمی هستیم و در کشور ما نهایت امنیت و آرامش وجود دارد.»

این اتفاق در حالی افتاده است که ظاهرا هنوز مشکل تیم های ایرانی با عربستانی ها مثل سال های قبل پابرجاست و تیم های ایرانی، کشورهای ازبکستان و ترکمنستان را به عنوان میزبان بازی های خودشان در لیگ قهرمانان آسیا به AFC معرفی کرده اند!