آرشیو شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۸
ایران
۱۵

رونمایی از دستگاه ثبت دقیق امواج مغزی در مشهد

دستگاه پیشرفته ثبت دقیق امواج مغزی (دی.سی) حاصل تلاش محققان سه کشور ایران، آلمان و کانادا عصر پنجشنبه گذشته در مشهد رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، رئیس بخش علوم و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد که طراح اصلی دستگاه مزبور است، در حاشیه رونمایی از آن گفت: با استفاده از دستگاه دی.سی، ثبت امواج مغزی با دقت و کیفیت بهتر و بدون اختلالات احتمالی صورت می گیرد.

پروفسور علی گرجی افزود: این دستگاه می تواند تمام امواج مغزی بین صفر تا صد هرتز را ثبت کند که ثبت دقیق آن نقش مهمی در تشخیص و بررسی پیش آگهی بیماری های اعصاب و روانپزشکی دارد.

وی بیان کرد: طراحی و ساخت این دستگاه با همکاری پژوهشگران دانشگاه های ونکوور کانادا، مونستر آلمان و علوم پزشکی مشهد انجام شده است.

گرجی خاطرنشان کرد: دستگاه ثبت دقیق امواج مغزی برای نخستین بار در کشور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای تحقیقات دانشجویان راه اندازی شده است و در مرحله بعد که چند ماه به طول می انجامد، برای بیماران مورد استفاده قرار می گیرد

وی بدون اشاره به هزینه ساخت دستگاه مزبور گفت: طراحی و ساخت این دستگاه با هزینه شخصی محققان سه کشور انجام شده است.

توسعه علوم اعصاب در سطح کشور از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یکی از ماموریت های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال های اخیر تعیین شده است.