آرشیو شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۸
ایران
۱۵

تسهیلات صفر درصدی برای پروژه های خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی از پیش بینی طرحی برای ارائه تسهیلات صفر درصدی به سرمایه گذاران پروژه های نیمه تمام استان خبر داد و گفت: سود این تسهیلات را استانداری پرداخت خواهد کرد.

به گزارش مهر، محمدمهدی مروج الشریعه، پنجشنبه شب گذشته در نشست خبری استانداران ادواری خراسان جنوبی بیان کرد: بیش از 72 هزار طرح نیمه تمام در سطح کشور وجود دارد که انجام آنها نیازمند اعتبار زیادی است.

وی با بیان این که برای اجرایی کردن طرح های نیمه تمام در خراسان جنوبی، آنها را به دو دسته تقسیم کرده ایم، گفت: برای آن دسته از پروژه های عمرانی نیمه تمام که متقاضی سرمایه گذاری است، طرحی ارائه کرده ایم.

مروج الشریعه ادامه داد: براساس این طرح، اعتبار مورد نیاز پروژه به بانک داده می شود.وی ادامه داد: سرمایه گذار نیز از بانک، تسهیلات مورد نیاز را صفر درصد اخد و استانداری سود آن را پرداخت می کند.

وی با بیان این که برای اجرای این طرح تنها اجازه لازم داریم، اظهار کرد: فهرست طرح های نیمه تمام را که امکان عملیاتی شدن دارد، آماده کرده ایم.

وی گفت: حضور استانداران ادواری در استان دستاوردهای زیادی داشته است. انتقال آب از سه مسیر به خراسان جنوبی از مهم ترین دستاوردهای این نشست بود.

مروج الشریعه اظهار کرد: انتقال آب از ساحل مکران از آب های اقیانوسی یکی از راه حل های تامین آب مورد نیاز استان است.

وی انتقال آب از چاه های نیمه زابل را از دیگر راهکار های تامین آب استان دانست و گفت: در حال حاضر سالیانه بیش از 2100 میلی متر آب از این چاه تبخیر می شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اگر بتوانیم 250 متر مکعب از تبخیر آب بکاهیم، می توانیم صد متر مکعب آب به خراسان جنوبی انتقال داده و 150 متر مکعب را برای دشت های زابل استفاده کنیم. وی صرفه جویی در آب را یکی از بهترین راهکارهای تامین آب مورد نیاز بخش های مختلف دانست و گفت: بخش زیادی از آب استان در زمینه کشاورزی مصرف می شود که باید در این زمینه صرفه جویی شود.

این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت های خراسان جنوبی بیان کرد: اقتصاد مرز یکی از بهترین شرایط برای درآمد زایی در خراسان جنوبی است.

مروج الشریعه با بیان این که درآمد بازارچه های مرزی استان گاهی به 26 میلیون تومان می رسد، افرود: باید نسبت به بازگشایی بازارچه های استان چاره اندیشی کنیم.