آرشیو یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶، شماره ۴۲۴۱
خبر
۶

خارج از معمول

2 هزار میلیارد تومان خسارت وارده به صنعت مرغ تخم گذار

مهر: رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور، اظهار کرد: شیوع بیماری شدید است و طبق اعلام مسوولان دامپزشکی حدود 15 استان درگیر این بیماری هستند.

وی با بیان اینکه بیش از 18 میلیون مرغ تاکنون بر اثر این بیماری معدوم شده اند، افزود: خسارتی که بر اثر این بیماری بر صنعت مرغ تخم گذار کشور وارد شده بالای 2000 میلیارد تومان برآورد می شود. ناصر نبی پور با اشاره به اینکه صندوق بیمه کشاورزی پرداخت خسارت به مرغداران را آغاز کرده است، گفت: طبق اعلام مسوولان صندوق تاکنون حدود 120 میلیارد تومان خسارت به مرغداران پرداخت شده و حداقل باید 140 تا 150 میلیارد تومان دیگر به تولیدکنندگان پرداخت شود. نبی پور میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ را نیز درب مرغداری بین 5300 تا 5400 تومان اعلام کرد.

کم و گران فروشی بیشترین تعداد تخلف در 9 ماه امسال

ایرنا: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: 137 هزار و 965 فقره شکایت طی 9 ماه امسال به ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها رسیده که بیشترین سهم تخلف ها مربوط به گران فروشی، کم فروشی و درج نکردن قیمت است. بیشترین گزارش ها و شکایت های دریافتی در حوزه کالا مربوط به نان، میوه، سبزی و پوشاک است و تعداد 66 درصد شکایت های دریافتی به صورت تلفنی، 16 درصد حضوری و 18 درصد باقیمانده به صورت کتبی است. همچنین در حوزه خدمات، بیشترین شکایات مربوط به تعمیرگاه های خودروهای سبک، پارکینگ شهری و مشاوران املاک است.