آرشیو یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶، شماره ۳۰۶۰
حوادث
۱۱

انکار جنایت در جلسه محاکمه

شرق: مردی که متهم است با همکاری 9 عضو خانواده اش بر سر یک قطعه زمین مرتکب قتل شده و راننده ای را کشته، مدعی شد همه مدارک به دست آمده ساختگی است و قتلی در کار نبوده است.

به گزارش خبرنگار ما، متهم که به اتفاق عموها و برادرانش بازداشت شده است، ادعا کرده افرادی که علیه او اعتراف کرده اند تحت فشار بودند.

بر اساس محتویات پرونده، یک سال قبل در منطقه پاکدشت ماموران متوجه شدند راننده یک اتوبوس در اطراف ماشینش با شلیک یک گلوله به قتل رسیده است. زمانی که تحقیقات دراین باره آغاز شد، ماموران فهمیدند این مرد از مدتی قبل با فردی به نام فتاح بر سر قطعه زمینی اختلاف داشته و فتاح چندین بار او را به قتل تهدید کرده بود. وقتی پلیس نزد فتاح رفت و او را بازداشت کرد، متهم مدعی شد در قتل نقشی نداشته و زمان حادثه سر کار بوده است.

هرچند فتاح انکار کرد، اما ماموران وقتی دوربین مداربسته محل کار او را چک کردند، متوجه شدند او زمان قتل در محل نبوده و دروغ گفته است، ضمن اینکه پلیس موفق شد فردی را که اسلحه شلیک کننده به مقتول را نگهداری می کرد، شناسایی و بازداشت کند. این مرد به پلیس گفت سلاح مال من نیست. این سلاح را فتاح برایم آورده و گفته بود که آن را نگه دارم و خودش به موقع آن را از من می گیرد، اما نمی دانم چه اتفاقی افتاده است.

با توجه به مدارک به دست آمده، هرچند متهم به قتل اعتراف نکرد، اما پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران رفت. روز گذشته در جلسه رسیدگی، فتاح که با درخواست قصاص از سوی اولیای دم روبه رو شده بود، یک بار دیگر قتل را انکار کرد، اما نتوانست ثابت کند زمان قتل در محل کارش بوده است. سپس 9 متهم دیگر نیز در جایگاه قرار گرفتند و همگی منکر قتل شدند.

در پایان، هیئت قضات برای تصمیم گیری دراین باره وارد شور شدند.