آرشیو یک‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶، شماره ۴۲۴۱
نفت و پتروشیمی
۱۱

خبر

مصرف مازوت و گازوئیل نیروگاه ها چقدر است؟

ایسنا: بر اساس آخرین آمار در 9 ماه سال جاری سهم مصرف سوخت گازوئیل و مازوت در نیروگاه های کشور نسبت به سال گذشته به ترتیب پنج و 6/ 2 درصد کاهش پیدا کرده که این امر می تواند به معنی کاهش آلودگی هوا ناشی از مصرف سوخت در نیروگاه های کشور نیز باشد.

در 9 ماه سال جاری در مجموع بیش از 60 میلیارد مترمکعب سوخت در نیروگاه های حرارتی کل کشور مصرف شده که از این میزان، سهم مصرف گاز طبیعی حدود 22/ 93 درصد بوده و باید گفت که مصرف گاز طبیعی در نیروگاه های حرارتی کشور نسبت به سال گذشته حدود 5/ 7درصد رشد داشته است. طبق اعلام وزارت نیرو، سهم گازوئیل از کل سوخت مصرفی نیروگاه های حرارتی 22/ 3 درصد بوده که در مقایسه با سال گذشته حدود 5 درصد کاهش داشته است. علاوه بر این سهم سوخت مازوت در 9 ماه امسال برابر با 56/ 3 درصد از کل مصرف سوخت نیروگاه های حرارتی بوده که این میزان نیز نسبت به سال گذشته حدود 6/ 2 درصد کاهش پیدا کرده است. نکته قابل توجه این است که کاهش سهم مصرف سوخت مازوت و گازوئیل در سوخت نیروگاهی کشور به معنای کاهش انتشار آلاینده هاست

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی منصوب شد

شانا: معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با صدور حکمی، علی محمد بساق زاده را به عنوان مدیر طرح های این شرکت منصوب کرد. در حکم سیدرضا نوروززاده به علی محمد بساق‎زاده آمده است: «نظر به سوابق و تجربیات مفید و طولانی در امر نظارت بر اجرای طرح‎های پتروشیمی بدینوسیله از تاریخ این حکم به سمت مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی منصوب می‎شوید. با عنایت به ماموریت جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان سازمان توسعه ای امید است با استعانت از خداوند یکتا در راستای اقتصاد مقاومتی و استفاده حداکثری از توان تخصصی همکاران در تعامل موثر با مدیران عامل شرکت‎های مجری طرح ها و مرتفع کردن موانع پیش روی طرح ها، شاهد افزایش سرعت اجرای پروژه های توسعه ای صنعت پتروشیمی در کشور باشیم.» علی محمد بساق‎زاده پیش از این مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی بود.