آرشیو یک‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۹۲
اقتصادی
۶

گزیده

پیش بینی مرکز پژوهش های مجلس از رشد 3 درصدی اقتصاد

مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی با ارزیابی ابعاد کلان بودجه و چشم انداز اقتصاد ایران در سال 1397 رشد اقتصادی را 3 درصد و نرخ تورم را 11.5 درصد پیش بینی کرد. به گزارش خانه ملت، در بخشی از گزارش دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی آمده است: با توجه به شرایط فعلی اقتصاد ایران و ویژگی های بودجه سال 1397 انتظار می رود رشد اقتصادی به حدود 3 درصد و نرخ تورم به حدود 11.5 درصد برسد (در صورت افزایش قیمت حامل های انرژی برآورد می شود 2.8 درصد به نرخ تورم اضافه شود).

خدمات گمرک به تولیدکنندگان،تمام الکترونیک شد

گمرک ایران اعلام کرد: به منظور سرعت بخشی به چرخ تولید، واحدهای تولیدی از این پس، می توانند همه خدمات ارائه شده را به صورت تمام الکترونیک دریافت کند. به گزارش گمرک ایران، این اقدام با هدف کمک به تولیدکنندگان، بهبود فضای کسب و کار و برنامه از پیش تعیین شده هوشمندسازی خدمات به واحدهای تولیدی، صورت گرفته است.

کم فروشی و گران فروشی صدرنشین تخلفات در 9 ماهه سال

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: 137 هزار و 965 فقره شکایت طی9 ماه امسال به ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها رسیده که بیشترین سهم تخلف ها مربوط به گرانفروشی، کم فروشی و درج نکردن قیمت است. به گزارش شبکه اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن وتجارت، بیشترین گزارش ها و شکایت های دریافتی در حوزه کالا مربوط به نان، میوه، سبزی و پوشاک است و تعداد 66 درصد شکایت های دریافتی به صورت تلفنی، 16 درصد حضوری و 18 درصد باقیمانده به صورت کتبی است.