آرشیو یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۱۸
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

* سالگرد شهادت مصطفی احمدی روشن را گرامی می داریم و بغض و نفرت خود را نسبت به آژانس یعنی نهادی که با خیانت اطلاعاتی، بستر ترور نخبه های هسته ای را فراهم کرد اعلام می کنیم. قطعا پاسخی برای تاریخ نخواهند داشت، کسانی که چشم خود را بر روی خباثت آژانس بستند و با اعتماد به آژانس و اربابان آمریکایی اش دستاوردهای هسته ای را بر باد دادند.

39490912و72500919 و 54110918

* آقای جهانگیری در قضایای هسته ای پرضرر بودن مذاکره با غرب و آمریکا به خوبی بر همه ثابت شد و مردم هم فهمیدند که ذات شیطان بزرگ خدعه و حیله و جنایت است و به همین علت از اساس با موجودیت انقلاب اسلامی که مدافع مستضعفین است دشمنی و عناد دارد درباره مسائل منطقه ای ما با شیطان بزرگ و انگلیس خبیث که دستشان تا مرفق به خون ملت های منطقه آلوده است هیچ مذاکره ای نداریم.

54110918

* در اغتشاشات اخیر وزیران خارجه انگلیس خبیث و فرانسه مکار هرچه دلشان خواست از فتنه گران و فریب خوردگان حمایت کردند ولی جناب آقای ظریف گویا از این حمایت های علنی مطلع نیست و با لبخند با آنان مواجه می شود! آیا این از آموزه های دینی ماست که از دشمنان و قاتلان جوانان خود این گونه استقبال کنیم؟!

71300919

* وزیر خارجه خبیث انگلیس به آقای صالحی می گوید ما از برجام دفاع می کنیم شما هم از نقش اخلالگرانه خود در منطقه دست بردارید! آقای صالحی هم بدون واکنش غیورانه فقط گوش می کند! انفعال در برابر کسانی که با راه اندازی تروریسم در منطقه این همه خون ریخته اند چه معنی دارد؟ خدایا! جواب شهدایمان را چه بدهیم؟

عالی- آمل

* دلیل برخی از نقدها و اتهامات و تخریب ها علیه سپاه پاسداران چیست؟ دشمنان مردم در خارج از کشور سپاه را تحریم می کنند و... در داخل هم عده ای به هر طریقی شده سعی در تضعیف این نیروی مردمی را دارند! چه رابطه ای بین دشمنان و این افراد داخلی وجود دارد؟

3061013

* رئیس جمهور که می خواهد مجلس بدون هیچ تغییری لایحه بودجه را تصویب کند پس چرا آن را به مجلس می برد؟! لایحه ای که پر از اشکال باشد فقط بر دردهای جامعه می افزاید.

80530918

* اگر این قدر که روی رفع فیلتر تلگرام و اینستاگرام تمرکز کرده اند و دلواپس مشاغل کاذب این فضا هستند به بومی سازی فضای شبکه اجتماعی به عنوان محصولی برای عرضه به دیگر کشورها توجه می کردند الان حرف زیادی در جهان مجازی برای گفتن داشتیم.

جعفری

* چرا کیهان این قدر نایاب شده است؟ چرا به شکل های مختلف جلوی نشر شما را گرفته اند؟ مگر شما به جز حقیقت و دعوت به حل مشکلاتی مثل بیکاری، رکود، گرانی، مفاسد اقتصادی و... چیزی می نویسید؟! آیا مثلا انتقاد از نحوه پرداخت سود سهام عدالت و... باید با این عقوبت ها همراه شود؟

94380912

* با این آماری که بانک مرکزی اعلام می کند که از سال 92 (شروع دولت مدعی تدبیر و امید) 31 درصد ریال ایران در برابر دلار ضعیف شده است در چشم انداز 1404 ایران باید قدرت اول اقتصادی، سیاسی، نظامی و.. منطقه بشود. آیا با نفوذی هایی جاخوش کرده در برخی دستگاه های اجرایی، این چشم انداز محقق خواهد شد؟! با این خام فروشی، تعطیلی هسته ای و بتن ریزی قلب راکتور اراک، قاچاق رسمی کالا، رکود، بیکاری، تورم و... محقق خواهد شد؟! کارشناسان فن باید راهکار ارائه کنند و از دولت بخواهند.

عباسی

* تولیدکننده داخلی به جای جلب رضایت مشتری که مشخصا عموم مردم هستند بایستی رضایت سودجویان و دلالان بازار را جلب کنند! البته به سبب واردات بی رویه، حجم بسیار بالای قاچاق کالا به کشور و عدم حمایت از تولید داخل و... تاکنون تولیدکنندگان داخلی بسیاری قربانی سوءتدبیر مسئولان شده اند.

91490910

* دولت با پرداخت مبلغ 24600 ریال منت بر سر مردم ایران نگذارد. اگر به اجرای اقتصاد مقاومتی پایبند بودند و به سخنان دلسوزان نظام توجه می کردند الآن وضع مردم و سود آنها از سهام عدالت پس از 10 سال این نبود. تنها راه رهایی از این وضعیت عمل به نسخه اقتصاد مقاومتی و چشم به درون داشتن و نه به کدخدا و دار و دسته اش است.

علی باشی از قم

* یکی از زنجیره ای ها به جوانان اصولگرا حمله کرده و آنها را تشنه قدرت تلقی کرده و به خیال خودش نیروهای انقلابی و جهادی را هدف گرفته است! اولا ناگفته پیداست مدعیان اصلاح طلبی با رزومه ای که در سال های 78 و 88 دارند قبای تشنگی قدرت به شدت برازنده و سایز اندام خودشان است. ثانیا در جماعت مدعی اصلاح طلبی چند نفر مثل علی نیکزاد می توان یافت که حتی افراطی ترین آدم های شان وقتی علیه دولت قبل حرف می زنند جز ستایش از او حرفی برای گفتن ندارند!

79770912

* روزنامه های زنجیره ای دیگر چه کاری باید انجام دهند تا برای مسئولان امر محرز شود که نقش اینها، همان نقش ضد انقلاب و استکبار جهانی است؟!

مرادی چناری

* صدا و سیما خیلی کم به جنایات اروپایی ها و آمریکایی ها می پردازد. بحث های کارشناسی را هم به آخر شب که بسیاری از مردم در حال استراحتند تا ساعت 5 صبح از خواب برخیزند و به دنبال امرار معاش بروند، پخش می کند. برای این همه کودتا، دخالت در امور کشورها، زندان های گوانتانامو، ابوغریب و... توطئه گری های بی بی سی، شورش های اجتماعی در انگلیس، فرانسه، آمریکا و... هر شب باید یک برنامه تجزیه و تحلیل در سیما باشد. حتما باید اتفاقی بیفتد تا برنامه ای اجرا شود؟!

29070912

* طرح جدید پیشنهادی ترافیک تهران برای سال آینده علی رغم ظاهر خوبی که دارد، دارای اشکالات اساسی است. به همه خودروها اجازه داده می شود به اندازه خاصی بتوانند وارد طرح شوند. مثلا در اسفند ماه که در شرایط سال های قبل نیز شاهد ترافیک سنگین بوده ایم، در صورت اجرای طرح جدید به شکل دهشتناکی ترافیک در تهران قفل خواهد شد. گویا شهردار و برخی از اعضای شورای شهر تهران بعد از ابلاغ تراکم فروشی در دهه هفتاد اکنون به کسب درآمد کلان از طریق فروش طرح علاقه مند شده اند!

بدری

* از شورای ترافیک کشور به ویژه تهران درخواست می شود تمامی ادارات دولتی، موسسات آموزشی، بیمارستان ها و پاساژها و... را وادار نمایند که دارای پارکینگ خودرو باشند. با توجه به تولید و فروش بی حساب و کتاب خودرو و نبود پارک و پارکینگ عمومی که پاسخگوی این همه خودرو باشد، یکی از ضروریات اولیه موسسات دولتی و بیمارستان ها و... داشتن پارکینگ عمومی است تا باری از دوش ترافیک شهر بردارند.

سیدجواد از قم و طاهری از تهران و فرخی

* اعلام شده بودجه پیش بینی شده برای آموزش و پرورش در لایحه بودجه سال97 کفاف پرداخت حقوق فرهنگیان را هم نمی دهد. عرض می کنیم اگر بودجه پیش بینی شده برای مدیران نجومی کفاف می دهد مسئله ای نیست! مهم این است که برای ذخیره های نظام مشکل بوجود نیاید!

24700919

* مسئولان آموزش و پرورش مشخص کنند موضوع رتبه بندی معلمان به کجا انجامید و نتیجه آن چه شد. چند سال است که به این کار مشغول هستند ولی اثر آن دیده نمی شود.

سلطانی

* مطالبه جانبازی بنده از سال 70 تا 88 که 7 میلیون تومان می شود تاکنون پرداخت نشده و دولت طفره می رود چرا؟

49580916

* فیوز برق کنتور (25 تایی) سال گذشته 80 هزار تومان بود و امسال 160 هزار تومان شد و باز هم تورم تک رقمی است!

12860911

* برای معاینه فنی خودرو گازسوز به مرکز مجاز مراجعه کردم گفتند فقط برای ماشین های دوگانه سوز کارخانه تست فنی هیدرواستاتیک انجام می شود. برای خودروهایی که به صورت دستی گازسوز شده اند انجام نمی شود. این در حالی است که اکثر انفجار کپسول گاز مربوط به دوگانه سوزهای دستی است در ضمن در برخی از مراکز معاینه فنی ابتدا کپسول گاز را برداشته و سپس تست می کنند و دوباره همان کپسول غیراستاندارد را روی خودرو نصب می کنند!

29750915